Avui comença el segon ral·li del campionat del món 2015. Una prova mítica. La primera i única que es disputa completament sobre neu i gel. “Escandinàvia presenta unes condicions magnífiques: molta neu i temperatures que han transformat la carretera en una pista de patinatge”. Són declaracions del bicampió del món Sébastien Ogier, guanyador de l’edició de 2013.

Polo R WRC Previa Suècia

Polo R WRC

A priori, els Volkswagen Polo són els favorits. Es troben en un gran estat de forma, van signar un triplet a Montecarlo, i sempre que han anat a Suècia, s’han emportat la victòria. L’emoció, per ara, es troba dins l’equip Alemany. Jari-Matti Latvala va aprendre a pilotar cotxes en condicions de neu i gel, i desitja de totes totes, guanyar la prova per pressionar a Ogier de cara a la consecució del títol de campió del món.

Un factor important aquest any és l’ordre de sortida. Durant els dos primer dies de ral·li, els participants sortiran respectant l’ordre de la classificació del campionat. És a dir, a Ogier i a Latvala els tocarà obrir pista. Amb la neu acumulada, els temps dels primers participants que surten a tram són més lents. A mesura que es neteja la traçada, els vehicles tenen més tracció, cosa que permet millorar els registres.

Que vol dir això? Doncs que podríem estar davant d’una opció per a que Citroën, Hyundai i M-Sport (Ford) es llueixin. Mads Ostberg pilot de la marca francesa, es troba molt motivat després de guanyar un ral·li del campionat noruec que li ha servit de preparació. La seva posició de sortida pot tenir efectes positius amb la lluita amb els Volkswagen. Kris Meeke, pilot també de Citroën, encara amb moltes ganes el seu segon Suècia, on espera batallar per estar a les primeres posicions de la classificació.

Ostberg Montecarlo

Ostberg amb (Citroën DS3) al Montecarlo

A Hyundai coneixen què se sent al guanyar als alemanys, però les seves declaracions segueixen sent prudents. No hi ha data per l’estrena de la renovació del i20 WRC. Com a novetat, a Suècia competiran per primer cop al 2015 amb tres vehicles. Thierry Neuville, en aquest cas, no tindrà de company a Dani Sordo. Un accident de bicicleta de muntanya ha fet que el càntabre es perdi la prova sueca. Això fa que Hayden Paddon ocupi el seu lloc i Kevin Abbring s’estreni amb un WRC.

Recuperació Sordo

Dani Sordo accelerant la seva recuperació en una cambra hiperbàrica

Pel que fa a l’equip de Malcolm Wilson (M-Sport), Ott Tanak i Elfyn Evans segueixen impacients per millorar i gaudir de la conducció a la neu. Cal veure com es comportarà l’evolució del Ford Fiesta RS sobre la neu. Per ara, veient imatges dels test i tenint en compte l’ordre de sortida, poden ser molt ràpids.

Fiesta Suècia

Ford Fiesta RS WRC de M-Sport

Un altre pilot que veurem sobre un Ford Fiesta RS és Robert Kubica. El polonès segueix alimentant les bromes i apostes sobre quants accidents tindrà a cada ral·li. És un pilot molt ràpid, però sembla que no és del tot capaç de mantenir el temperament, i sovint acaba tenint sortides absurdes.

Cal destacar també l’equip català format per Joan Font i Oriol Julià. Participaran a bord d’un Mitsubishi Lancer Evo IX de grup N, de la mà de Calm Competició.

Dit això, molt bon ral·li de Suècia a tothom, segur que dilluns podrem compartir amb vosaltres grans imatges i moments!