L’actual Scirocco va aparèixer al mercat a l’agost del 2008, per tant estem davant d’un model que ja porta casi 7 anys al mercat i que ja demana a crits un recanvi. Volkswagen segurament presenti l’any vinent el nou model, però de moment, intenta vendre les darreres unitats oferint unes últimes (i tímides) millores i un acabat molt atractiu (R Line).

1.- DSC_0839

Estèticament les novetats son mínimes. A la part del davant el nostre model bàsic de prova, el 1.4 TSI,  porta uns nous fars H7 (Bi-xenó en la resta de versions) i a la part del darrera òptiques LED. Com a novetat també podem comentar que en el nou model l’apertura del portaequipatges es fa mitjançant el logo VW. Fins aquí les novetats, almenys les més visibles, ja que les altres passen realment desapercebudes (nou disseny de la porta del maleter, difusors,…). A l’interior tampoc trobem cap revolució. Nous colors per les tapisseries de tela i de cuir, volants i seients esportius agafats del Golf GTI, uns rellotges extres a la part de dalt del taulell o noves ajudes, com el sensor “Blind Spot” que ens avisa de la presencia de vehicles en els angles morts o el sistema ParkAssist, amb sensors al davant i al darrera. Cap de les dos ajudes venen de sèrie en el 1.4 TSI.

En l’apartat tècnic podem triar entre sis motors, quatre de benzina (TSI) i dos de gasoil (TDI). En tots els casos s’ha augmentat la potencia i s’ha reduït el consum. En la nostra unitat de prova, el 1.4 TSI, aquest augment ha estat més aviat discret, ja que ha passat de tenir 122cv a 125cv. Els cavalls extres s’han deixat notar més en les versions més potents, on el 2.0 TSI ha guanyat 20cv i el R 15cv. El consum del 1.4 TSI es el més reduït dels motors de benzina amb unes dades oficials de 5,4 litres als 100km (gairebé un litre menys), tot i que a la pràctica ens vam moure més per sobre dels 6 litres i amb puntes de casi 7 en ciutat. Això s’aconsegueix gràcies al sistema Start&Stop i al sistema de recuperació d’energia al frenar.

5.- frontal

Acabat “R Line”

Ja hem vist que això de “nou Scirocco” està agafat una mica amb pinces, ja que el cotxe es pràcticament el mateix de ja fa 7 anys. El més atractiu doncs es la opció del acabat “R Line” (865€), que per un preu força atractiu li dona al Scirocco un aire molt més esportiu. Casi podríem dir que es tot un sacrilegi no equipar el nostre Scirocco amb aquesta opció. Exteriorment el paquet inclou para-xocs exclusius de disseny més agressiu (amb fars antiboira integrats i graella i entrades d’aire en color negre brillant), passos de roda més amples, aleró posterior, llandes d’aleació “Salvador” de 18” amb pneumàtics 235, retrovisors amb intermitents LED, il·luminació de la matricula LED, òptiques LED del darrera enfosquides i distintius “R-Line” entre els detalls més importants. A l’interior trobem uns seients esportius de tela Race (opcionalment amb cuir Vienna) decorats amb costures grises i amb el logo “R-Line” brodat al reposacaps, volant esportiu multifuncional de 3 radis amb decoració d’alumini, volant i pom del canvi en pell i pedals d’alumini.

9.- logo

Exterior e interior

Tot i que ja es un model que porta un temps entre nosaltres, la seva estètica exterior s’ha mantingut molt jove i atractiva. Molts de nosaltres encara girem el cap quan en veiem passar algun i això es dir molt d’un cotxe amb 7 anys a les seves espatlles. El seu disseny exterior, tot i fugir una mica de l’estètica coupé dels seus avantpassats (Karmann, Scirocco i Corrado), es força esportiva. Gràcies en part a detalls com el parabrises molt inclinat, el disseny del vidres laterals o els passos de roda del darrera més amples, que li donen un major dinamisme. Es un d’aquells cotxes de “cul gros”, que s’ajuden de les línies rectes a la part posterior per donar aquesta sensació d’amplada tan atractiva i buscada en els esportius. Estèticament el model també s’ha anat rejovenint gràcies a l’arribada de les òptiques LED del davant i del darrera      que tant bé els hi ha anat als dissenyadors per actualitzar d’una forma molt senzilla els seus models.

10.- Tauler

A l’interior en canvi si es nota el pas del temps. El seu disseny es molt semblant al del Golf de l’anterior generació i ja li toca una renovació. Tot l’encert estètic de l’exterior es troba a faltar a l’interior, on no trobem cap detall que ens faci veure que estem dins d’un Scirocco i no dins d’un Touran per exemple. Tant els rellotges com la consola central son d’allò més simples i sincerament fan desaparèixer ràpidament la trempera que portàvem del exterior. La qualitat es Made in Germany (tot i fabricar-se a Portugal) i no trobem cap queixa. Això si, hi ha un problema d’ergonomia important en els alçavidres que van col·locats al reposa braços de les portes i que son de difícil accés, ja que es troben mig tapats (veure foto). Els seients davanters en canvi son confortables i atractius estèticament, gràcies al ús d’Alcántara i a la seva decoració. Al darrera només hi ha dos seients, al més pur estil 2+2. Tot i que la sensació es una mica claustrofòbica per la forma dels vidres laterals (no practicables), el confort es fantàstic, ja que els ocupants poden gaudir d’uns seients individuals.

16.- Seients posteriors

L’enemic

El Scirocco té el seu gran enemic a casa i aquest es ni més ni menys que el Sr. Golf. Segurament els venedors de Volkswagen ens podrien confirmar les moltes vegades que un comprador ha entrat al concessionari preguntant per el Scirocco i ha acabat marxant a casa amb un Golf. El Scirocco es un gran cotxe, però segurament el Golf ho es més o al menys això es el que la gent pensa. Un Golf sempre es un Golf i la nova versió millora en molts aspectes al ja vell Scirocco. No ja només en l’apartat tecnològic sinó també en l’apartat d’habitabilitat (tot i que les diferencies tampoc son notables) o de versions disponibles. El perfil de comprador de Scirocco es el d’un jove que ja viu en parella, té una bona feina i vol gaudir de la vida. Però es clar, arribats a aquest punt, la família es pot ampliar en qualsevol moment i, es aquí on apareix el concepte més familiar del Golf, que manté l’aspecte atractiu i el comportament esportiu del Scirocco.

8.- DSC_0888

En Marxa

El bon gust de boca que ens va deixar el seu germà gran el vam poder reviure amb aquesta unitat més modesta, almenys en el que respecta al seu bastidor. Es cert que la seva configuració no es tan “extrema” ni esportiva, però la base es la mateixa. La gran majoria de conductors no se l’acabaran pas. La part mecànica també es brillant. Més d’un cop hem deixat per els núvols els motors TSI del grup Volkswagen així que no ens ve res de nou. Aquesta unitat portava el motor 1.4 TSI de 125cv que substitueix al anterior de 122cv. Es un motor que segueix la moda del downsizing, que consisteix en reduir la cilindrada per millorar els consums i muntar un turbocompressor per millorar les prestacions. Per el Scirocco, per un us normal i una mica esportiu està bé, té bona resposta, es suau, es agradable…però si que es troba a faltar una mica de “xixa” quan volem divertir-nos una mica. També he trobat que a molt baixes revolucions el motor es mor molt fàcilment. He fet la prova a prop de casa, en una pujada bastant forta. Normalment amb el meu cotxe d’ús diari, amb 50cv menys que el Scirocco, la pujo en segona sense cap problema ni queixa per part del motor, en canvi amb el Scirocco em va ser impossible. S’anava morint, s’anava morint…no entrava el Turbo i finalment vaig haver de canviar a primera.

3.- DSC_0857

El preu oficial de la unitat provada es de 24.480€, però aquesta unitat, equipada amb el sistema de navegació (980€) i el paquet “R Line”, pujava fins els 26.540€

El Scirocco ja té els seus anys, però gràcies a la seva atractiva i esportiva estètica encara destaca força. La versió 1.4 TSI us servirà si no us pesa el peu dret, i si es el cas, sempre teniu la versió 2.0TSI o encara millor, la versió R de 280cv.
J.Carapuig

VW Scirocco 1.4 TSI R-Line

VW Scirocco 1.4 TSI R-Line
7.4166666666667

MOTOR

8/10

    COMPORTAMENT

    8/10

      CONFORT

      7/10

        EQUIPAMENT

        7/10

          CONSUMS

          6/10

            DISSENY

            9/10

              M'agrada

              • - Disseny exterior
              • - Preu paquet
              • - Exclusivitat

              Milloraria

              • - Disseny interior
              • - Resposta motor en baixes rev.
              • - Prestacions en conducció més que esportiva