Volkswagen ha creat un Passat nou de dalt a baix per tornar a regnar amb mà de ferro en el seu segment. El nou Passat, sota una aparença més angulosa i més elegant alhora, ofereix també una imatge més premium, tot i mantenir les mesures exteriors de l’anterior generació. Una de les novetats es l’adopció de la plataforma MQB que porta a l’extrem i guanya 8 centimetres de batalla per oferir-nos encara millors cotes d’habitabilitat i de maleter.  Amb aquests retocs i amb l’adopció de tota l’última fornada de tecnología disponible dins el grup VAG el nou Passat Variant apunta alt i deixa enrere qualsevol competencia generalista per disparar a la línia de flotació de les marques més premium. De totes maneres tampoc calia esperar revolucions. Es un Passat i ha de semblar un Passat , havien sentenciat els responsables de disseny de la marca.

VW Passat Variant BMT 3758

Un cop a dins ens trobem un interior que ofereix un aspecte més avantguardista gràcies sobretot a l’adopció del “Active Info Display” (instrumentació digital interactiva) que mostra l’informació relativa a la conducció de forma molt clara i  configurable a voluntat. Destacant la possibilitat de portar navegació ampliada en el propi cockpit. Per a completar-ho podem comptar ara també amb el sistema Head-Up Display que ens mostra les informacions més rellevants al parabrises del cotxe.

VW Passat Variant BMT 3785

VW Passat Variant BMT 3782

VW Passat Variant BMT 3784

Destaca també al centre del davantal la gran pantalla del centre multimèdia que controla la majoria de funcions i equipaments del cotxe. No pel tamany sino per que és tàctil. Pel meu gust una solució de maneig molt més comode que no pas els comandaments tipus joystick, tant de moda ara, i que equipen per exemple els seus cosins d’Audi. Ara la pantalla de 8″ és de més resolució i s’ha millorat el rendiment tant dels processadors com del software per oferir una resposta quasi immediata als nostres requeriments.  L’ergonomia de la resta de comandaments es l’habitual en les marques del grup, tot és on esperes trovar-ho.

VW Passat Variant BMT 3771

L’interior del Passat Variant traspua qualitat i funcionalitat. És ampli com pocs en trobaràs al seu segment, i en el superior, ens acullen unes excelents butaques d’una fermesa ideal per afrontar grans distancies sense fatiga. Sense ser esportius recullen el cos perfectament. Els ocupants de les places del darrera també trobaràn una bona dosi de confort sobretot gràcies a la gran quantitat d’espai disponible en totes les cotes, tres adults hi viatjaràn sense estretors. El maleter es superlatiu. 650 litres, sota cobert, de formes absolutament aprofitables. Com a crítica, per dir quelcom, es que es tant fondo que els més baixets no arribaràn  al fons si no es fiquen dins al maleter.

IMG_3777

El motor 2.0 tdi, aquest cop en versió 150 CV BMT ens ofereix exactament el que esperem d’aquestes sigles. Potencia i poc consum.  L’entrega dels 250 Nm de parell motor es constant entre les 1.500 i les 3.000 rpm, pero l’he notat més mandrós que altres cops que he pogut probar aquest motor en altres cotxes del grup de pes similar. Li falta certa contundencia en les acceleracions i recuperacions que no sé si atribuir a un probable esglaonat diferent del canvi DSG de sis relacions en aquesta versió BMT . Degut a que aquests motors Tdi tampoc es que “s’estirin” molt, és vital portar-los sempre amb la relació de canvi adient per optimitzar-ne el rendiment. El ràpidissim Dsg, això si, ho fa a les mil marevelles.

VW Passat Variant BMT 3761

L’objectiu d’intentar contenir al màxim els consums s’ha assolit plenament. En un viatge de més de 800 km per autopista y carreteres nacionals combinat amb un 10% de ciutat varem registrar una mitja de consum de 5,2 litres als 100. No són els 4,5 homologats, d’acord, però no deixa de ser una xifra extraordinaria i aconseguida sense cap cura especial més que mantenir velocitats legals.

Pel que fa al comportament, de seguida es posa de manifest, un equilibri entre confort i dinamisme al que Volkswagen hi té presa perfectament la mesura. Es mou amb un trepitjar propi de segments superiors i avança sempre transmetent una gran seguretat al volant y un alt grau de facilitat de conducció. Se’l nota àgil en el pas pels revolts més tancats i les seves suspensions aconsegueixen contenir el moviment del seu cos de 1.600 kilos amb fermesa i suavitat.

VW Passat Variant BMT 3770

Ja fa temps que el Passat, com el Golf, s’ha convertit en un mena de icona. Es el cotxe al que molta gent, a qui a molts d’ells els hi ha quedat el Golf petit, aspira. I es que és fa difícil discernir si el Passat pertany a l’olimp dels Premium o no. Per equipaments, materials, motoritzacions, comportament i preu no hi ha dubte mereix regnar entre els millors del segment D.  L’èxit de vendes de les succesives generacions del Passat, amb 22 milions d’unitats venudes,  n’és la prova més evident.

Els 46.600€ del Passat que hem provat aquí no son cap tonteria. Ara bé tots els premium amb pedigrí que li vulguin discutir quelcom a aquest Passat Variant 2.0 Tdi Dsg 4 comencen les tarifes a partir d’aquest nivell de preus. I pel meu gust a aquest Passat no li falta de res.

F.Boada

VW Passat Variant Tdi 150 BMT

VW Passat Variant Tdi 150 BMT
8.3166666666667

Motor

8/10

    Comportament

    8/10

      Confort

      9/10

        Equipament

        8/10

          Consums

          9/10

            Seguretat

            9/10

              M'agrada

              • - Qualitat Construcció
              • - Habitabilitat
              • - Consums

              Milloraria

              • - Falta Contundència Motor
              • - Preu Opcions