Volkswagen, com tots els fabricants, sembla posseït per la necessitat d’oferir un vehicle per a cada possible nínxol de mercat. Així doncs pot molt ben ser que de tota la vida t’hagin agradat els Golf, però amb la familia ampliada necessites més espai. Està clar que necessites un familiar … i per això tens en el catàleg de la marca de Wolfsburg el Golf Variant. Pero no, tu vols un Monovolum. Sense moure’t de VW pots comprar un Monovolum compacte que satisfarà les teves necessitats d’espai … el Touran. No, tampoc … tu vols un Golf. Doncs bé ets el client que buscava VW al fabricar el Golf SportsVan.

VW Golf SportsVan - 09

Està clar que el Sportsvan no és un vehicle que enamori  a primera, ni tan sols potser a segona, vista. Menys, si com es el cas de la nostra unitat de proves, es tracta de la versió més bàsica Edition. Totes les linies son molt conservadores, però es cert que ha aconseguit mantenir la semblança amb el Golf “original”. La vista lateral destaca per la gran supercificie de vidre que hi trobem. Això li fa perdre musculatura, ara bé, es cert que un cop dins agraïrem la lluminosistat que aporta. Amb els acabats propis de versions superiors que juguen amb cromats o diferents acabats per a manetes de porta i miralls retovisors o llandes d’aliatge de més diàmetre, la imatge del SportsVan millora força, però en aquesta versió bàsica Edition la imatge es bastant sobria.

Un cop obrim la porta, se’ns fa evident a la primera que estem entrant a un Golf, no hi ha dubte possible. Si bé es cert que el disseny no és idèntic al del Golf “convencional”. La pantalla del centre multi-media es situa en una posició més elevada, que resulta millor perque es més visible i com que és tàctil, també més accessible. Les sortides del aire es situen a banda i banda de la pantalla i la palanca de canvis també es resitua a la consola central per fer-la més avinent a una posició de conducció més elevada. Ara asseguts al seu volant no hi ha dubte que portes un Golf.

VW Golf SportsVan - 25

On es justifica l’opció Sportsvan es en l’increment de l’espai interior. Els 5 cm de batalla adicional es tradueixen en força més espai per a les cames dels ocupants de les places posteriors. També l’alçada adicional dona sensació de disposar de força més espai tant davant com darrera. Les banquetes dels seients posteriors es poden desplaçar endavant fins a 18 cm, i els respatllers son regulables en inclinació. Bons detalls que ens permeten triar o arribar a un bon compromís entre el confort de les places del darrera o el volum del maleter. Aquest ofereix d’entrada uns bons 500 litres però amb les banquetes avançades i els respatllers en la posició més vertical arriba fins als 590 litres. Compte que si el que busques es maleter … la verisó Variant del Golf n’ofereix 605.

VW Golf SportsVan - 32

El nostre Golf Sportsvan TDI BlueMotion porta un motor dièsel turboalimentat 1.6 TDI de 110 CV, quatre cilindres i injecció directa common rail. Acoblat a una caixa de canvis manual de cinc velocitats, la marca alemanya declara un consum mitjà de combustible de 3,6 l / 100 km per aquest motor. Ja sabeu de la meva deria personal de dedicar-me a fer conducció poc eficient amb els vehicles que prometen ser-ho molt. El resultat ha estat a anar a fer mal a on els motors més petits més els hi dol. Altes velocitats mantingudes per vies ràpides. El resultat desprès de més de 800 km de prova ha estat un consum de 5.8 litres als 100. Res per tirar cohets. M’hi jugo un pesol a que amb el 2.0Tdi de 150 Cv de la marca repeteixo els consums. Això que en el Bluemotion s’ha fet un treball aerodinàmic especific que deixa el Cx en 0.27 i fa ús de sol.lucions com pneumatics de baixa fricció.

VW Golf SportsVan - 13

Malgrat tot es cert que en condicions normals els consums del 1.6Tdi es sempre molt ajustat. Pero ni per prestacions ni per consums es justifica el seu ús com a cotxe per viatjar. Les prestacions del 1,6 Tdi de 110 Cv son suficients i si bé es cert que un cop llençat es capaç de rodar ràpid, també ho és que les seves recuperacions no son fulgurants. En cinquena en pujada et pots trobar que davant un avançament sota el peu dret hi trobis un buit.

El comportament es el que esperes d’un model amb vocació familiar i d’una versió orientada als consums baixos. Suspensions confortables que filtren bé totes les irregularitats del asfalt, però que deixen que la carrosseria oscil.li una mica més del que a mi m’agradaria. En tot cas el confort està garantit en tot tipus de vies. El que està clar es que un motor de 110Cv no posarà en cap compromís a la plataforma MBQ del grup VAG.