Fa ara quasi quaranta anys que Volkswagen va sorprendre al món en presentar un petit utilitari mogut per un potent motor de 110 Cv era Golf Gti. Aquell Golf Gti va ser ( i encara ho és) un èxit fulgurant de vendes i va esdevenir objecte de desig per a mitja Europa. Ara les sigles Gti ja són un mite.

Arribats al 2015, i amb l´industria de l’automoció buscant quin ha de ser el seu motor de futur. Volkswagen repeteix la fórmula i ens presenta un autèntic GTi per endollar. Sense cap mena de dubte l’Híbrid de tarannà més esportiu que pots comprar ara mateix. Potser doncs … Finalment no cal renunciar a res.

Volkswagen Golf GTE 4055

Posem a prova el Volkswagen Golf GTE. Un cotxe que ens ofereix la possibilitat de viure el millor de dos mons que fins ara semblaven contraposats, el de l’ecologia i el de les prestacions esportives.

El Golf GTE és un híbrid endollable. Es a dir al contrari que un Hibrid “tradicional” que utilitza el motor de benzina com a única font d’energia per recarregar les seves bateries, el Golf GTE pots endollar-lo a la xarxa elèctrica de casa teva. Per carregar la bateria al 100% el Volkswagen Golf GTE necessita tres hores i 45 minuts, encara que amb un carregador ràpid (wallbox) es queda en només 2,5. A plena càrrega, la bateria de 8 kWh et permet fer, segons la marca, 50 quilòmetres.

Der neue Volkswagen Golf GTE

Aquest motor elèctric entrega 102 Cv de potència màxima i pot treballar absolutament sol o sumant esforços amb el motor de gasolina 1.4 TSI de 150 CV . La potència màxima combinada és de 204 CV i el parell de 350 Nm, el que li permet oferir prestacions de veritable GTi amb una acceleració de 0 a 100 km / h en 7,6 segons i una velocitat màxima de 217 km/h.

Bàsicament la combinació d’aquests 2 motors ens ofereixen cinc modes d’ús:

El sistema ofereix cinc programes d’ús:

-GTE Mode: És el més esportiu i posa a treballar a màxima potència als dos motors.

-Hybrid Auto: Funciona en mode híbrid normal, és a dir, segons l’exigència de l’accelerador connecta un o els dos motors.

-Battery Hold : Funciona preferiblement en mode elèctric però manté el nivell de càrrega de l’elèctric, compensant amb el motor de benzina quan és necessari.

-E-Mode: Funciona només amb el motor elèctric, el mode ideal per circul·lació urbana

-Battery Charge: Recàrrega en marxa el motor elèctric ‘tirant’ del de gasolina. Evidentment és el mode menys eficient de tots junt amb el GTE.

Volkswagen Golf GTE 0572

A l’interior del Golf GTE diversos detalls tenyits de color blau (costures dels seients, rivets del volant i canvi, estores) ens recorden que estem asseguts a la versió híbrida. Pel que fa a la resta de la presentació interior, aquest manté tot l’ADN esportiu present en els GTI y GTD. La personalitat esportiva de l’interior el marquen per sobre de tot la presència dels seients esportius amb la tapisseria a quadres molt semblant a l’original i icònica “Jacky” però amb el necessari toc blau.

Volkswagen Golf GTE 4066

La resta de la presentació, qualitat de materials i habitabilitat és idèntica als seus germans, excepte el maleter. Aquest es queda en 272 litres enfront dels 380 litres d’una versió “normal”.

Sortint a la carretera el millor que podem dir és que el seu comportament es correspon a la seva imatge. El Golf GTE comença a moure’s per defecte en mode 100% elèctric, així que iniciem la nostra marxa en el més absolut dels silencis i amb suavitat extrema. Si el nostre recorregut no fos exigent amb les prestacions podríem continuar en mode elèctric fins a esgotar la càrrega de les bateries. La marca assegura que n’hi ha per uns 50 km. Nosaltres no hem aconseguit passar de 37.

En tot cas és segur que per a molta gent és més que suficient per afrontar el seu recorregut quotidià d’anada i tornada a la feina. De fet nosalttres hem aconseguit fer u recorregut enterament urbá de 10 quilómetres amb un resultat de 0´7 litres als 100Km.Volkswagen Golf GTE 0573

Si l’exigència sobre el peu dret és més gran, el GTE començarà a fer demanda del motor d’explosió que conjugarà amb l’electric per oferir-nos la máxima eficiencia possible. Volkwagen declara un consum de tan sols 1.7 litres cada 100 kms amb el cicle d’Homologació NEDC.

Però com ja sabem que passa sempre en condicions reals els consums es mouen entorn dels 5 litres en conducció mixta i eficient arribant a uns màxims del voltant de 8 litres en conducció esportiva. Un aspecte extremadament variable que depèn en gran mesura dels punts de recàrrega, la distància que hàgim de recórrer, i el pesat que tinguem el peu dret.

Volkswagen Golf GTE 4027

El problema és que si et compres un hibrid esportiu, és perquè, és de suposar que t’agrada córrer i en això el GTE és tan bo com el GTI. Al costat del canvi DSG, aquesta també és tota una diferència respecte als competidors, trobem el botó “GTE” l’encarregat de fer treballar els dos motors a l’hora i oferir-nos les màximes prestacions. Els 204 Cv del GTE s’entreguen de manera quasi instantània per l’aportació immediata de parell que fa el motor elèctric. L’acceleració 0-100 del GTE en 7,6 segons deixa clar quin es el seu potencial.

Volkswagen Golf GTE 4023

El comportament malgrat que l’augment de quasi 200 kilos respecte al GTI continua essent exemplar i passa pels revolts com una exhalació i no perd un bri de diversió respecte al GTI. En conducció tranquil·la resulta un cotxe fàcil i confortable tot i que es nota més a prop de la duresa d’un GTI que del confort d’un 1.4 TSi.

VW Golf GTE

VW Golf GTE
8.25

Motor

8/10

    Comportament

    9/10

      Confort

      8/10

        Equipament

        8/10

          Consums

          9/10

            Seguretat

            8/10

              M'agrada

              • - Mix de conceptes únic. Hibrid-Esportiu
              • - Gestió del Mode Hibrid
              • - Consums urbans
              • - Comportament

              Milloraria

              • - Tacte dels Frens
              • - Autonomía eléctrica molt limitada