El grup VAG ha preparat l’alternativa a la crisi de les emissions del #Dieselgate que va esclatar fa tot just un parell de mesos als Estats Units. La marca de Wolfsburg, d’acord amb les autoritats del ministeri d’indústria del govern alemany i de l’estat de la Baixa Saxònia hauria trobat un sistema efectiu per contrarestar les emissions de partícules contaminants (NOx i derivats).

En el cas dels motors 2.0 TDI EA189 n’hi hauria prou amb una simple actualització del software del vehicle, que els usuaris podrien realitzar en qualsevol concessionari del grup, en un temps inferior als trenta minuts. El cas es complica una mica en el cas dels motors 1.6, que a més, haurien d’incorporar algunes modificacions en el apartat mecànic.

La solució per aquests motors passaria per l’instal·lació d’un nou filtre de partícules entre el sensor de partícules i el colector d’admissió que haurien de ser suficient per acabar amb les turbulències que impossibilitaven que els sensors les detectessin correctament i haurien de millorar-ne la combustió interna, millorant la crema interior (combustió interna) del NOx i altres partícules contaminants, homologant-les al a teòrica fitxa tècnica del cotxe.

vag diesel

Tot i que aquestes mesures serien de franc pels clients, és més que segur que aquesta solució, que encara ha de rebre el vist-i-plau definitiu, incrementi de forma sensible el consum del vehicle. Altrament, les primeres informacions apunten a que els clients haurien de signar un contracte on renunciarien a denunciar a la multinacional alemanya i a exigir compensacions per l’escàndol de les emissions.

Encara quedaria pendent veure quina solució proposa VAG pels propulsors 1.2 TDI i els 3.0 V6 TDI (recentment Volkswagen ha reconegut que aquests també estaven manipulats).