Colin Chapman, el líder espiritual de Lotus, i gran responsable dels èxits esportius -i comercials- de la marca britànica, tenia molt clar quina era la clau d’un cotxe de l’èxit per fabricar un cotxe ràpid i esportiu. La idea no era sumar potència i quilos per ser més ràpid o passional, si no més aviat el contrari: calia fer cotxes molt més lleugers, i no importava si això els feia menys potents, ja que al haver d’arrosegar menys pes, la relació cavalls/quilos permetia un millor rendiment prestacional.

La cultura automobilística nipona està molt a la vora dels plantejaments filosòfics de Chapman. En aquest sentit, al país del sol naixent han aparegut, de fa anys els “Kei Car”, petits cotxes del segment A molt populars al Japó. I per això, Suzuki ha preparat una versió picant del seu Alto, un “Kei Car” amb ànima esportiva destinada al mercat interior japonès. Desgraciadament, aquest model no es vendrà a Europa, on els gustos i preferències del mercat giren l’esquena a aquest tipus de vehicles.

suzuki Alto Works 2

Lleuger, però molt potent

El Suzuki Alto Works homologa un pes de només 600 quilos, que permeten que amb un modest motor tricilíndric de 600 centímetres cúbics de cilindrada i 64 cavalls de potència, assegurin dosis elevades de diversió al volant. Aquest petit motor s’associa a un canvi manual de cinc velocitats i un sistema de tracció integral que permet enviar els 100 Nm de parell a l’eix davanter o al darrer, en funció de les necessitats de tracció del vehicle en cada moment.

A més, la suspensió esportiva KYB o els seients (bàquets) signats per Recaro, completen un model enfocat a l’esportivitat. La carrossería es veu presididia pel característic frontal pla del Suzuki Alto, però amb detalls específics que no amaguen la seva ànima esportiva, com ara els detalls en plàstic negre, petites llandes negres o pinçes de fre pintades de vermell. I tot per un preu raonable, que oscil·larà sobre els 11.000 euros.

suzuki-alto-works-4