Seat està centrada en el que ha de ser el primer SUV de la marca. Aquest primer SUV aprofitarà la plataforma del Seat León, i hauria de ser presentat oficialment (fins ara hem vist prototips com el 20V20 presentat a Ginebra) i començat  a produir a Martorell durant el proper any 2016.

20v20

Després d’aquest primer llençament, que ja podem avançar que es farà amb total seguretat, el full de ruta de la marca del Baix Llobregat és la producció d’un SUV més petit, del segment B, aprofitant en aquest cas la plataforma del Seat Ibiza.

I si aquests dos primers llençaments tenen èxit, Seat pretén fabricar un SUV més gran, corresponent al segment D, per competir contra els grans fabricants que ja tenen vehciles en aquest segment, oferint una alternativa més econòmica i passional. De fet, aquest SUV gran seria el germà bessó del futur Skoda de set places que la marca txeca té previst comercialitzar l’any 2018.

Aquests nous SUV aprofitarien la gamma de motoritzacions existents ara mateix pel Seat León, i que consisteixen en un motor d’accés benizna turbo 1.4 de cilindrada, i un equivalent d’accés dièsel 1.6 TDI. Els models més potents equiparien motors 2.0 (tant dièsel com benzina) i incoporarien l’opció d’equipar sistemes de tracció total, deixant els models de tracció davantera pels vehicles d’accés a la gamma.

Un any de beneficis

Seat pot aspirar  a aquest ambiciós pla de futur gràcies als resultats económics assolits durant la direcció d’Stackmann. Al marge de la possible retirada d’inversions per part del grup VAG (que sembla una estratègia política més que una amenaça real).

I és que aquest 2015 serà el primer any des del ja llunyà 2008 en que la marca catalana assoleixi beneficis i els comptes dibuixin dígits de color verd, cosa que permetria una inversió important per part de la casa mare, el grup VAG, per consolidar Seat com el referent dels SUV econòmics del grup.

A més, a ningú se li escapa que l’escàndol de les emissions podria fer mal al grup, i més concretament a Seat. Per això, abans de deixar la presidència, el senyor Stackmann va dibuixar un full de ruta on apareixen amb vigor els vehicles híbrids “Plug-in” per tots els models de la gamma. Malgrat aquesta aposta pels híbrids, Seat encara no apostaria de forma decidida per crear vehicles 100% elèctrics, ja que la direcció del grup VAG creu que no han de ser l’objectiu de la marca mediterrània.