La versió ST va ser tercera carrosseria amb la que Seat va vestir el seu petit supervendes . L’Ibiza ST es 18 centímetres més llarg que un Ibiza 5p. Aquest augment de longitud es reflecteix directament al maleter, que té 140 litres més de capacitat que els models 3 o 5 portes dels que deriva. Així doncs el volum del maleter es de 430 litres. Aquest volum iguala si no supera a molts compactes segment immediatament superior . També la habitabilitat es veu afavorida pels 4 centímetres de més que tenen sobre els caps els ocupants de les places superiors.

seat-ibiza-st-itech

L’Ibiza ST no té pas un aspecte menys dinàmic que els seus germans de gama . Encara que es tracta d’un model familiar dotat d’un ampli compartiment de càrrega, el cotxe manté el caràcter juvenil i esportiu que és característic en els models de la gamma.

L’iIbiza I-TECH que es la versió que provem en aquesta ocasió porta un complet equipament de sèrie que comprèn Seat Portable System Live que suma sistema de navegació amb servei online, Bluetooth, àudio streaming per escoltar música des de dispositius com un smartphone sense necessitat de connectar cap cable,equip de so CD-MP3 amb presa addicional Aux-in i una pantalla tàctil a color per a la gestió de tot això …

També unes cridaneres i exclusives llandes d’aliatge enfosquides a més d’una tapisseria especifíca.

seat-ibiza-i-tech-_-3

gallery_03

gallery_01

El motor 1.2 TSI es l’encarregat de moure el nostre Ibiza ST . El refinament d’aquesta compacta mecànica 1.2 és una de les seves qualitats, però no l’única. El lliurament de potència és molt lineal i el petit 1.2 TSI es mostra prou enèrgic quan superem les 2.000 voltes, abans li costa una mica recuperar-se, pero a partir d’aqui no deixar d’empenyer voluntariós fins a les 4.500. No cal portar-lo més enllà que no hi ha molt més i es penalitza el consum. Aquest 1.2 TSI es un motor ideal pels amants d’una conducció suau i sense brusquedats, en aquestes condicions favorables els consums poden ser realment baixos.

seat-ibiza-i-tech-_-5

Si vols practicar una conducció més decidida, com sempre el xassís àgil de Seat hi convida. El comportament d’aquesta versió familiar ST es idèntic al de qualsevol altre Ibiza de la gama. Comportament que és referent en el segment amb una agilitat i precisió que no troben competència en els seus rivals naturals. Traçades milimètriques en tot tipus de corbes gràcies també a la direcció amb assistència electrohidràulica i d’enduriment progressiu que ajuda, i força, a traçar amb molta seguretat.

Els dissenyadors de Seat han aconseguit que un producte funcional com l’Ibiza ST no renuncii a cap de les qualitats dinàmiques de les versions SC o 5 portes. I deu ser que em faig vell però si em donen una ració extra de practicitat sense renunciar a res … per mi no és la tercera opció, sino la primera a considerar a l’hora de comprar. Si vols un Ibiza, no deixis de donar-li un cop d’ull a l’ST.
FBoada