Seat va presentar a principis d’estiu la versió 2015 del seu exitós monovolum Alhambra. D’aquesta novetat ja us en vàrem fer la carta de presentació en aquest article del mes de Juliol que ens va fer en Ferran Vital destacant-ne totes les novetats.

Ara he tingut l’oportunitat de poder-li fer una prova a fons. Una prova de 3.700 quilòmetres en la que he viatjat fins a Alamània amb l’Alhambra carregada amb els nens i tot l’equipatge necessari per a 12 dies de viatge, en un recorregut que ens portà fins a l’Alta Baviera i a recórrer l’Alpen-Strasse en el camí de tornada. L’ambient ideal per treure-li el suc a un gran mono-volum familiar com l’Alhambra.

Seat Alhambra _3610

La prèvia a la sortida preparem l’habitacle de l’Alhambra per acollir als dos petits viatgers a les places posteriors, és el seu primer viatge llarg en cotxe i la primera etapa és d’una mica més de 1.000 km. L’Alhambra disposa en opció de seients infantils integrats en les butaques posteriors. Opció que equipava la nostra unitat i que atorga versatilitat extra a la nostra Alhambra. Adéu carregar amb les cadiretes amunt i avall. Quan necessites seients pels nens allà els tens quan no els necessites tens 7 places per 7 adults.

De totes maneres vaig decidir carregar les cadiretes perquè a l’arribada a destí i voltant amb cinc adults els nens viatjarien a la tercera fila on no hi ha aquesta opció de transformació de les butaques. Acabada l’operació amb els seients dels petits, procedim a ajustar les memòries dels seients elèctrics de les butaques davanteres per facilitar els canvis de conductor durant el viatge. Reglatges de seient i posició de retrovisors quedarà memoritzada per a cada conductor.

Seat Alhambra _3653

Seat Alhambra _3666

Seat Alhambra _3660

El següent pas va ser programar el navegador amb totes les adreces del viatge. Tots els sistemes de info-entreteniment del Seat Alhambra han estat objecte de revisió. Ara es compta amb nous processadors més ràpids, pantalles d’alta resolució i software millorat. He de dir que la millora es nota i s’agreix molt. El càlcul de les rutes i el re-càlcul en marxa és ara extraordinàriament ràpid.

Seat Alhambra _3663

Seat Alhambra _1667

Quarta tasca prèvia. Connectar el meu iPhone ( el mateix pots fer amb un Android) al cotxe a través del sistema Full-Link. Poder gaudir de tota l’operativitat del meu iPhone en la pantalla del navegador és un molt bon detall i molt pràctic. Poder gaudir de la meva música, trucar amb total seguretat o fins i tot poder consultar els missatges de text. Fantàstic. A més resulta molt senzill de fer.

L’ambient a l’interior de l’Alhambra, si més no amb aquest acabat Stylance Plus es d’autèntic luxe. Els materials emprats son els propis d’una marca premium i l’ensamblatge també, així que la sensació de qualitat que transmet l’interior es molt alta.

Ja només em quedava carregar l’equipatge. Quan viatjo tinc una obsessió que res no superi el respatller dels seients i que res quedi a la vista. Qüestió de seguretat. La primera en cas d’accident i la segona en les múltiples parades que faríem en les àrees de descans per tal que els petits no es fatiguessin. Tot ben tancat i res a la vista. Els quasi 900 litres de capacitat del maleter en configuració 5 places, engoleixen tot el nostre equipatge … Que no és poc!

Seat Alhambra _1757

Toca ja arrencar i posar destí a Mulhouse la nostra primera parada. Són les cinc del matí i tenim per davant 1.000 Km d’avorrida autopista. Sortir de matinada ens permet gaudir de primeres de la magnifica il·luminació provinent dels fanals de doble-Xenó que equipa l’Alhambra. Més enllà d’unes butaques comodíssimes, gaudir d’una bona il·luminació o de la climatització de tres zones son elements de confort que acaben per incidir en la seguretat en la conducció al mantenir-te més descansat.

El motor 2.0 Tdi de 184 Cv també es nou per a les versions 2015 de l’Alhambra. Aquest motor millora emissions i consums respecte a l’anterior versió de 177 Cv. Evidentment 184 Cv son més que suficients per mantenir un còmode creuer de 130 Km/h i a més fer-ho mantenint una extraordinària mitja de consum de 5.4 litres als 100. Per un monovolum d’aquest tamany i ben carregat es un molt bon registre. Aquest consum ens permet arribar a destí 1.000 km més enllà de la sortida amb el mateix diposit que hem sortit de casa. Al repostar se’ns confirma l’autonomia i l’ordinador ens dóna 1.150 km d’abast per a la següent etapa. Però és previsible que a les autopistes alemanyes això canvii. Bona part de la culpa d’aquest registre excepcional de ben segur és mèrit de la nova caixa DSG que ara disposa d’un mode “vela” que permet avançar en punt mort quant no es dóna gas.

Seat Alhambra _3668

Al acabar la primera etapa les sensacions no podien ser millors. Ni rastre de fatiga en cap dels ocupants que han gaudit d’un confort excepcional. El conductor inclús ha gaudit de sessions de massatge amb la funció a tal efecte que porta integrada la butaca de l’Alhambra en aquesta versió Style Advance Plus. Els petits habitants de les places posteriors han gaudit de la gran visibilitat dels finestrals i de la sensació extra d’espai que aporta el gran sostre panoràmic. A més no hem hagut de patir per les bateries del iPad, que reprodueix pel·lícules gairebé sense descans, que es mantenia endollat a la presa de corrent de 220V que trobem sota els comandaments de la climatització posterior a la consola central.

Seat Alhambra _3657

Seat Alhambra _3659

Seat Alhambra _1821

La segona etapa del viatge són 600 km més d’autopista que ens acostaran a l’Alta Baviera a la regió del Altmühltal que és el nostre destí. Per les autopistes alemanyes tot transcorre més ràpid. En els trams lliures de velocitat ens permetem extreure tot el rendiment del Tdi 2.0 de 184 Cv. Creuers que aquí son objecte de retirada immediata de carnet i potser d’aparèixer al telenotícies no són cap dificultat per a la nostra Alhambra mentre a dins l’habitacle res no pertorba el confort dels ocupants.

Seat Alhambra _3665

En arribar al destí buidem maleter i extraiem les butaques que romanien plegades al maleter per configurar l’Alhambra en un còmode 7 places per voltar amb els nostres amics alemanys. L’espai que confereix cadascuna de les places de l’Ahambra la fa plenament utilitzable per a 7 adults. I no només és una qüestió d’espai … És que l’accés a les 7 places també és apte per a totes les edats i talles. A més fins i tot amb les 7 places l’Alhambra ens continua oferint un espai de maleter suficient per a l’equipatge que necessitarem en les nostres escapades des del “camp base”.

Seat Alhambra _3650

Seat Alhambra _3649

Deixem enrere les llargues tirades per autopista i l’Alhambra s’enfronta ara a carreteres alpines carregat fins a dalt. Aquí és on la potència del Tdi de 184 Cv, el DSG i el DCC (Dynamic Chassis Control) se la juguen. Es fa molt difícil parlar de comportament esportiu en una mole com el Seat Alhambra, però si hi ha algun Monovolum 7 places que pugui lluir d’un comportament dinàmic de primer ordre és aquest Alhambra.

En els revolts més ràpids de les carreteres de muntanya l’Ahambra mostra un aplom i transmet una seguretat digne d’un bon turisme. La direcció és ràpida, precisa i el tacte es manté excel·lent en totes les condicions. Les suspensions mantenen sempre el confort en un nivell molt alt al mateix temps que sempre troben la fermesa justa per tal d’evitar inclinacions excessives de la carrosseria. De fet, aquesta és la feina del DCC.

Seat Alhambra _1829

Seat Alhambra _3664

Aquest sistema regula les vàlvules dels amortidors en qüestió de mil·lisegons per adaptar les característiques del vehicle a cada situació de conducció. D’aquesta manera l’Alhambra sembla comportar-se sempre de la manera que nosaltres conduïm. Ens ofereix el màxim confort en conducció relaxada i si decidim anar a “l’atac” la fermesa necessària. Animats per aquest comportament de primer ordre, decidim treure també el suc del motor tdi de 184 Cv. Ajudats pel canvi DSG. El més sorprenent és que ni en aquestes condicions els consums es disparen i traiem mitges de 8.5 litres en les nostres rutes Alpines.

Seat Alhambra _1771

Les vacances s’acaben i torna a tocar re-emprendre la ruta de tornada aquest cop però només tenim 1.000 km d’autopista per davant … No res per la nostra extraordinària Seat Alhambra.

El millor resum d’aquesta experiència de 3.700 Km, paquets, nens, autopistes, carreteres alpines i dues setmanes de convivència amb l’Alhambra crec que és la reacció de la meva filla petita … Mai, mai havia dit res en tornar un cotxe. Ara plora a llàgrima viva en acomiadar-se del seu cotxe de portes que s’obren soles, en el que pot viatjar en el maleter, té amagatalls per les seves joguines i que vola, segons ella, “a tope fondo” per les autopistes alemanyes.
F.Boada

Seat Alhambra

Seat Alhambra
8.8333333333333

Motor

9/10

    Comportament

    8/10

      Confort

      10/10

        Equipament

        9/10

          Consums

          10/10

            Seguretat

            9/10

              M'agrada

              • - Prestacions i Consums
              • - Confort Excepcional
              • - Tecnologia a la última
              • - Acabats de primera

              Milloraria

              • - Visibilitat en alguns girs a l'esquerra per culpa del pilar A