El ral·li Dakar 2015 ja és història. L’edició d’enguany ha estat una edició molt dura, com demostra el fet que només la meitat dels participants hagi acabat la prova.

137 cotxes van perdre la sortida i només 68 han tornat a la capital argentina. La prova ha acabat amb la victòria del catarí Nasser Al Attiyah (Mini). El català Nani Roma (Mini) va quedar fora de combat a la primera etapa, i va haver d’abandonar a la darrera setmana de cursa. Pel que fa al flamant equip Peugeot, els seus cotxes han demostrat estar una mica verds encara per competir amb els Mini, mentre que els Toyota van plantar cara fins que van enfonsar-se a les darreres etapes del ral·li.

Pel que fa a les motos, l’edició d’enguany acaba amb la cinquena victòria de Marc Coma al Dakar, i la sorprenent Laia Sanz en novena posició. Coma va anar de menys a més, i amb un pilotatge fi i segur, va aconseguir portar la seva KTM a la victòria final. Enfront ha tingut un Joan Barreda sensacional, que ha demostrat totes les seves capacitats, fins que la mecànica de la seva Honda el va deixar fora de combat.

Molt destacable també ha estat el Dakar del portuguès Gonçalves, que ha finalitzat segon, i el sorprenent Toby Price, que amb la seva KTM ha acabat tercer en la seva primera participació al Dakar. Per tant, Coma tindrà una forta competència l’any vinent, si finalment no es passa a la categoria de cotxes. De les 161 motos que van prendre la sortida, només en van tornar 79, i aquí cal incloure la tràgica mort del polonès Michal Hernik, la nota trista d’un Dakar brillant.

Pel que fa als Quads, cal destacar la victòria final del polonès Rafal Sonik i el segon lloc del jove argentí González Ferrioli, de només dinou anys, i pel que fa als camions, domini aclaparador i incontestable dels Kamaz russos, que van derrotar els Man i els Iveco i van ocupar els tres primers llocs del podi.