RallyClassics ha presentat el seu calendari d’esdeveniments per 2016, una ambiciosa oferta composta per 14 cites pensades per a pilots i equips que viuen, de forma professional o amateur però sempre al volant de clàssics, els ral.lis de velocitat o regularitat o les proves de regularitat en circuit permanent. Completen l’oferta la nàutica o altres cites pensades per a conductors amb algun tipus de discapacitat física. A tot el seu complet pla d’actuació, aquest any Álex Romaní, alma mater de RallyClassics, afegeix com a novetat el desenvolupament d’unes renovades ECOseries, així com la inscripció com equip ‘Rally Costa Brava’ al Monte-Carlo Historique, presentant cinc formacions que partiran des de Barcelona el proper 29 de gener.

_MG_0554
El conglomerat de curses i els escenaris en els quals es mou RallyClassics són molt extensos i variats, per la qual cosa en la gala de presentació i lliurament de premis de l’anterior temporada, celebrada a la Fàbrica Moritz de Barcelona, es van viure multitud de moments d’interès i amb molts protagonistes.

14 cites per a una campanya de rècord

Amb la temporada ja iniciada després de la celebració, el cap de setmana passat (16 i 17 de gener), del XIV Rallye d’Hivern-Critèrium Viladrau, que es va adjudicar el tàndem format per Carles Fortuny-Carles Jiménez (Lancia Beta Coupé), altres tretze proves són les que organitzarà RallyClassics al llarg de 2016, algunes d’elles en forma de campionat –com les BMW Classic Series o les noves ECOseries– i unes altres tan mítiques com ho són el ral·li més antic d’Espanya, el Rally Costa Brava (velocitat i regularitat FIA-RFEdA-FCA) o el seu homòleg històric basat únicament en la regularitat puntuable ara per al FIA Regularity Trophy.

Aquest és el calendari de RallyClassics 2016:

16-17 de gener  –  XIV Rallye d’Hivern-Critèrium Viladrau
11-12 de març  –  64 Rally Costa Brava FIA (Girona)
17-20 de març  –  XIII Rally Costa Brava Històric (Barcelona-Lloret de Mar)
9 d’abril  –  1a cita de les BMW Classic Series (Calafat)
30 d’abril  –  No Limits Motor Tour (Barcelona)
7 de maig  –  2a cita de les BMW Classic Series (Alcarràs)
14 de maig  –  Lloret Fórmula Weekend (Lloret de Mar)
27-28 de maig  –  XXXII Volta a Catalunya
11 de juny  –  II Critèrium Nocturn Costa Brava
9 de juliol  –  3a cita de les BMW Classic Series (ParcMotor Castellolí)
13 d’agost  –  Tour Nàutic Costa Brava
3 de setembre  –  4a cita de les BMW Classic Series (Calafat)
24 de setembre  –  5a cita de les BMW Classic Series (Circuit de Barcelona-Catalunya)
5 de novembre  –  Els Àngels Històric (Girona)

En aquest complet calendari destaca la implicació de la zona de la Costa Brava en bona part de les proves en format de ral.li o d’exhibició, amb els dos Rally Costa Brava de velocitat i regularitat al març, separats aquest any per menys d’una setmana, el qual requereix un enorme esforç d’organització donada l’elevada inscripció i exigència de pilots nacionals i internacionals en ser la primera d’elles, en la seva 64 edició, puntuable per a certàmens històrics avalats per la FIA, la RFEdA i la pròpia FCA.

Destaca també la celebració de la 3a edició del No Limits Motor Tour, cita de caràcter urbà, social i mediambiental, per la qual cosa serà també valedora per a les noves ECOSeries. Es tracta d’una prova d’Orientació i Estratègia, amb un format que permet la integració de tots els col·lectius i la participació de persones amb alguna discapacitat, juntament amb els cotxes considerats ‘Eco’. Aquesta cita compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i la seva qualificació d’Smart City.

Les proves per a clàssics que se submergeixen en la regularitat, com el Rallye d’Hivern, la Volta a Catalunya, el Critèrium Nocturn o els Àngels Històric, atreuen cada vegada més interès i participació, per la qual cosa es consoliden al calendari. Mentre, el Tour Nàutic –en el qual poden participar tot tipus d’embarcacions d’esbarjo– s’està convertint ja en un referent, en triar cada any els millors ports de la Costa Brava.

Segons Àlex Romaní, “els objectius de RallyClassics són tres: recuperar proves mítiques, ampliar la base de participants i difondre la passió pels clàssics, organitzant proves que van des de tranquils esdeveniments en família, fins al més exigent dels ral.lis de velocitat amb cotxes històrics”.

Equip ‘Rally Costa Brava’ en el XIX Rallye Monte-Carlo Historique

A la sortida de Barcelona del XIX Rallye Monte-Carlo Historique (29 de gener) hi haurà 5 tàndems que defensaran els interessos del team “Rally Costa Brava” en la classificació reservada a equips. Aquest ha estat precisament un dels focus d’atenció de la gala RallyClassics, en figurar en el projecte importants noms del motor espanyol.

Amb el núm. 54 partiran Antonio Zanini-Carlos Beltrán (Porsche 911 2.0, de 1965), unitat amb la qual Juan Fernández-Ramón Grifoll van córrer el Monte-Carlo de velocitat just fa mig segle. Amb el núm. 110, Ildefons i Miguel Ángel García (Porsche 911 I 2.2, de 1971). Conegudes com les ‘Nenes Team’, Tere Armadans-Anna Vives emprendran aquesta aventura amb el seu VW Golf MK1 després d’un exitós 2015, amb diverses victòries absolutes i podis. El núm. 133 el defensaran Antonio Cubero-Joan Solé (Porsche 911 S 2.0, de 1968), mentre que amb el núm. 237 partiran Antonio i Alfonso Arderiu (Autobianchi A112 Abarth).

_MG_0536

Tot i que no va poder estar present a la gala, Antonio Zanini va valorar molt positivament la seva participació com a ‘Rally Costa Brava’ al Monte-Carlo Historique:“Ja que el recorregut d’aquest Monte-Carlo Històric és molt similar a el del 1977 en el qual van aconseguir un bon resultat, la principal motivació per a mi, a més de conduir una joia com és el 911, és la de tornar a passar per aquells pobles francesos tan pintorescos i realitzar especials tan fabuloses com Burzet, Roquesteron o Saint-Bonnet-le-Froid, que és on vam fer un escratx aquell any. M’he adonat que per aquests racons francesos sembla que no hagi passat el temps i sens dubte poder conduir de nou per aquests paratges serà molt bonic”.

En clau de futur: Arriben les noves ECOseries

Per aquest any, RallyClassics pren el relleu en l’organització de les ECOseries, amb l’objectiu de tenir un campionat en circuits permanents, ral.lis i altres esdeveniments basat en la conducció eficient per a vehicles de baixes emissions de CO2, híbrids o cent per cent elèctrics, dividits en diversos apartats. L’objectiu en els cinc anys anteriors que s’ha celebrat no ha estat un altre que el de combinar la difusió de la tecnologia menys contaminant i la tècnica de la conducció eficient, amb l’estalvi energètic, per arribar a tot tipus de conductors.

El 2016, i sota aquesta mateixa òptica però donant-li un altre aire amb l’experiència del nou organitzador, aquest certamen el conformaran sis cites del calendari de RallyClassics. La temporada s’iniciarà amb el XIII Rally Costa Brava Històric (17-20 març, encara que només puntuarà la segona etapa); el No Limits Motor Tour Barcelona (30 abril, que serà una prova que servirà per desempatar a finals d’any, sent per tant obligatòria de realitzar); el Critèrium Nocturn Costa Brava (11 de juny); les 3 hores de resistència a Parcmotor-Castellolí (9 de juliol); i dues proves més en circuit, també coincidents amb les BMW Classic Series: Calafat (3 setembre) i la Final del Circuit de Barcelona-Catalunya (24 setembre).