Quin cap de setmana! Sortides de pista, trompos, un líder diferent cada dia, neu, gel i sobretot emoció. Els aficionats del WRC la veníem buscant. Tot i que al final va guanyar el mateix de sempre, Sébastien Ogier a bord del Volkswagen Polo, la sensació al acabar l’últim tram va ser fantàstica. Ganes de dir: m’agraden els ral·lis! De fet, era una frase molt recurrent a les xarxes socials.

Al finalitzar el primer dia i guiat per Pontus Tideman, era un vehicle sota homologació WRC2 el que se’n anava a dormir líder. Durant la segona jornada, Ogier i Latvala semblaven perdre les opcions de guanyar el ral·li al quedar encallats a la neu en el mateix tram, deixant el primer lloc a Mikkelsen. Al tercer la lluita seguia i era Neuville el que acabava primer, però amb una disputa molt interessant per acabar de configurar els tres llocs del podi, ja que Ogier havia remuntat temps i Mikkelsen era molt a prop del belga de Hyundai.

Finalment, els tres trams del diumenge (l’últim era televisat) decidien qui s’emportava la victòria. Encara diré més. Fins a l’últim tram hi havia menys de 5 segons entre Mikkelsen, Ogier i Neuville. No és maco això?

Arrancava el tram i al seu torn, Neuville polvoritzava els registres dels altres pilots. Ogier deixava a Neuville sense opcions marcant el millor temps. Quedava veure l’actuació de Mikkelsen. Estava acariciant la seva primera victòria com a pilot de WRC, però el noruec va fer una errada (captada pels catalans Passats de Canto) i va encallar el Polo a la neu. Gràcies als aficionats, no va perdre gaire temps.

 

La noticia va arribar al guanyador del ral·li mentre l’entrevistaven en directe, situació bastant curiosa i on vam poder veure la cara que fa Ogier al guanyar una prova tant emocionant com ha estat el Suècia 2015. El podi el completaven Neuville i Mikkelsen. Amb el belga tercer i Hayden Paddon cinquè, Hyundai sumava més punts que Volkswagen, cosa que no passa cada dia.

Caldrà veure si aquesta lluita fins l’últim tram és més habitual en el ral·lis del mundial. De ser així podrem concloure que la nova normativa en vers l’ordre de sortida ha estat una gran solució a la monotonia a la que ens havien acostumat (primer Citroën i després Volkswagen).