Maserati ha estat un dels grans puntals del creixement de FCA durant el 2015. Sergio Marchionne, CEO del consorci italoamericà, sap que de l’èxit de la marca del trident en depenen bona part dels futurs plans de viabilitat de les marques italianes del grup. De fet, la idea del canadenc és fer de Maserati una mena de Porsche dins del grup.

Els de Mòdena tenen la història i el prestigi de ser una marca llegendària, però la seva gamma es limitava a tres models, els Quattroporte (berlina de gran luxe amb un èxit espectacular al mercat asiàtic i que deixa un marge de benefici enorme a la marca), el Ghibli (pensat per fer la competència a les berlines de representació alemanyes) i els Gran Turismo i Gran Cabrio, que representen l’essència esportiva de la marca.

levante

Maserati Levante, un SUV amb un trident

La marca necessitava un model per fer front al segment de les SUV de luxe, especialment al Porsche Cayenne, el rival a batre en el seu segment. I per això ha creat el Levante, un SUV que es presentarà oficialment al Saló de Ginebra, però del que ja ha ensenyat l’aspecte definitiu.

El nou Levante és un totcamí amb aspecte ferotge, gràcies al seu frontal, presidit per la calandra característica dels de l’Emília-Romanya i uns fars encara més afilats i agressius que els seus germans de gamma.

La visió lateral del vehicle ens mosta unes dimensions considerables però harmòniques, amb el característic estil esportiu italià caracteritzat per un capó allargat i una caiguda pronunciada del pilar C, per caure sobre una porta posterior amb certa essència cupè.

levante2

Precisament la part posterior del vehicle denota esportivitat, i torna a trencar una mica amb l’estil que Maserati havia emprat fins ara pels seus cotxes. La sortida de quatre tubs d’escapament o l’espòiler del sostre demostren el caràcter esportiu i juvenil del Levante.

Amb tot, el disseny del Levante dista de ser un disseny trencador o radical. Maserati ha volgut jugar sobre segur i ha presentat un SUV molt elegant i exclusiu, però poc innovador des del punt de vista estètic.

levante3

Mecànica exuberant

Com no pot ser d’un altre manera, Maserati prepara motors dièsel i benzina per donar vida al Levante. Tot i que les especificacions les mostrarà Maserati a Ginebra, ja s’ha filtrat que d’entrada no hi haurien versions híbrides i/o endollables.

El nou Levante utilitzarà una plataforma exclusiva (no comparteix la Giorgio, creada per l’Alfa Romeo Giulia i que també utilitzarà el que anomenem Alfa Romeo Stelvio), que utilitzarà sistema de tracció integral Q4 (no hi hauria propulsió, segons les primeres informacions), suspensions neumàtiques controlades electrònicament i utilitzaria una caixa de canvis automatitzada de doble embragatge i vuit velocitats (tampoc hi hauria, d’entrada, caixa de canvis manual).