Casi 30 anys després del darrer títol, Porsche torna a regnar a la categoria reina del campionat mundial de resistència (WEC). El passat cap de setmana, gràcies a un nou doblet del equip Porsche Motorsport a les 6 hores de Shanghai, el 919 Hybrid va conquerir, a falta d’una cursa, el títol mundial de constructors de la categoria LMP1. Amb aquest ja son 13 títols mundials després dels de 1964, 1969, 1970, 1971, 1976, 1978, 1979, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986.

Porsche Team, Le Mans 2015

L’equip complet Porsche Motorsport que va participar a Le Mans.

Porsche va retornar a la categoria al 2014, després de molts anys sense participar-hi. Els seus inicis van ser difícils. Audi i Toyota els hi portaven molts anys d’avantatge en els desenvolupament dels models LMP1 híbrids. Les primeres curses no van anar gaire bé, tot i que a les 24 Hores de Le Mans de l’any passat, van estar apunt d’aconseguir  la victòria. A mesura que va anar avançant la temporada les coses van anar millor i a la darrera cursa del campionat es va aconseguir la primera victòria general. Al 2015 les coses van començar millor i ràpidament es va veure que el 919 Hybrid era més ràpid que els Audi i els Toyota. Tot i això en les dos primeres curses de Silverstone i Spa, les victòries no van arribar. No va ser fins a la tercera cursa, a les mítiques 24 Hores de Le Mans, on Porsche va tornar a demostrar qui es el Rei de la mítica prova de resistència on ja suma 17 victòries generals. A partir d’aquí el domini va ser total i Porsche va dominar clarament les curses de Nürburgring, d’Austin, de Fuji i la última de Shanghai. Un cop assegurat el títol de constructors només cal esperar a la darrera cursa de Bahrain per veure qui guanyarà el títol de pilots. De moment els líders son el equip format per Bernhard/Hartley/Webber seguits per els pilots d’Audi Lotterer/Tréluyer/Fässler.

Porsche 919 Hybrid, Porsche Team 18: Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb, Porsche 919 Hybrid, Porsche Team 17: Timo Bernhard, Brendon Hartley, Mark Webber

El 919 Hybrid ha dominat clarament el campionat WEC 2015.

El fitxatge aquest any de Mark Webber ha estat tot un èxit i hi ha rumors de que podria arribar un altre estrella l’any que ve. Tal com ja va passar l’any passat, Fernando Alonso ha sonat per ocupar una plaça al equip Porsche, si més no, per participar en les 24 Hores de Le Mans on aquest any va participar Niko Hülkenberg. Més d’una vegada ell mateix ha reconegut el seu desig de córrer aquesta prova. També ha sonat en força les darreres setmanes, Juan Pablo Montoya, que fins i tot podria fer els primers tests properament a Bahrain.

Porsche 911 RSR (91), Porsche Team Manthey: Richard Lietz, Michael Christensen

El 991 RSR del equip oficial Manthey Racing domina en pilots i en equips, però li falta superar a Ferrari en el campionat de constructors. A l’ultima cursa coneixerem el desenllaç…

Però els bons resultats de Porsche no acaben aquí ja que en la categoria GTE-Pro també van aconseguir la victòria a Shanghai amb el 911 RSR. En aquesta categoria la victòria del campionat està forta renyida i fins al final no sabrem el guanyador. Ferrari domina el campionat de constructors per molt poquet, només 4 punts i la dinàmica guanyadora que porta l’equip Porsche poden jugar en la seva contra. En el campionat de pilots es Richard Lietz, de Porsche qui va líder seguit de Michael Christensen també amb Porsche. En el campionat d’equips, el Team Manthey Racing Porsche domina també per sobre del equip AF Corse de Ferrari.