Després dels nombrosos rumors i conjectures a tort i a dret, Porsche ha presentat al saló de Ginebra que es celebra aquests dies a la ciutat helvètica el nou 911 R, un model pensat pels puristes de la marca de Stuttgart. De fet, la idea del 911 R no és nova: va néixer l’any 1967, i el model actual ret homenatge al model original (especialment pel que fa a la pintura i decoració).

911r4

El flamant 911 R és el model que la marca alemanya ofereix pels seus seguidors més passionals. De fet, el nou model comparteix motor i diverses parts mecàniques i estètiques amb els Porsche 911 GT3 i GT3 RS, però amb la possibilitat d’associar el potent motor bòxer de sis cilindres i que eroga cinc-cents cavalls amb un canvi de marxes manual de sis velocitats.

El canvi manual de sis velocitats i doble embragatge transmet la potència del motor al tren posterior, tot i que opcionalment els clients poden demanar un volant d’inèrcia d’una sola massa per millorar les reaccions del motor.

911r3

Tanmateix, el 911 R hereta el mateix motor que el GT3 RS, amb el propulsor de quatre litres i sis cilindres que eroga 500 CV a 8.250 rpm i un parell de 460 Nm a 6.250 rpm. Un autèntic motor de competició homologat per un ús quotidià, que promet una acceleració de 0 a 100 en 3’8 segons, una velocitat màxima (limitada electrònicament) de 323 km/h i un consum de 13’3 litres als cent quilòmetres. Xifres espectaculars que parlen de l’ànima del nou model dels de Baden-Württemberg.

Per obtenir millors prestacions que el GT3 amb el mateix model, els enginyers de Porsche han hagut de suar de valent i reduir el seu pes fins a cinquanta quilos respecte el GT3 RS. I és que ara el 911 R homologa 1.370 quilos a la bàscula. En la lluita contra la bàscula, Porsche ha optat per emprar materials com la fibra de carboni al capó i a les aletes laterals, o el sostre de magnesi, a més d’utilitzar plàstics súper lleugers al parabrises o les finestres laterals.

El 911 R també hereta l’eix posterior direccional, el diferencial autoblocant i el sistema d’amortidors pilotats del seu germà GT3, així com el diàmetre de les rodes o els frens carbonoceràmics. La pròpia marca de Stuttgart ha publicat un vídeo on podem apreciar (i escoltar) el tribut del nou model al de 1967, i intuir la seva capacitat dinàmica:

Estèticament, el 911 R és una mena de GT3 sense aleró posterior, amb un interior amb estil retro on sobresurten dos bàquets de fibra de carboni (homenatge al 918 Spyder?) i entapissats en tela “Pepita Tartan”, que recorda als primers 911 dels seixanta.

911r2

Porsche ha anunciat que només fabricarà 911 unitats del seu exclusiu 911 R, que vendrà (sense cap problema) per un preu final de 217.469 euros.