Dale Lomas Cupra ST

He trigat estona en trobar un títol per reflectir el que es veu en aquest vídeo, que us cridi l’atenció i que faci que el veieu sencer. Val molt la pena. En ell, Dale Lomas, un pilot expert “resident” del famós circuit Nürburgring Nordschleife ens mostra la millor manera de conduir un cotxe de tracció davantera sota la pluja pel mític circuit.

En aquest cas, Lomas, fa servir el seu propi SEAT Leon Cupra ST 280 (que ha adquirit recentment) per fer-nos una demostració de la manera més efectiva i ràpida de desafiar el “ring” en condicions climàtiques complicades i amb la pista molla. Des de passar-se l’apex, buscar línies més exteriors per trobar la zona més seca i amb més tracció, fins com tractar l’accelerador per entregar correctament la potència i no subvirar. Deu minuts de consells que mai està de més conèixer, a més de veure com actua el Cupra de Lomas quan se li exigeix rendiment amb poc grip.

 

El pilot es desfà en elogis sobre el SEAT Leon Cupra ST 280, i demostra molt gràficament com de genial és el diferencial VAQ, fins i tot sota la pluja. A vegades hem de tenir en compte les opinions d’experts com ell i no tant les d’ídols de masses que busquen espectacle i l’esperpent. Si voleu veure al bo de’n Dale Lomas tastar el mateix vehicle en sec ho podeu fer aquí, també molt impressionant.