El Volkswagen Phaeton ha estat un dels projectes més ambiciosos i arriscats de la història de Volkswagen. Concebut com una berlina de representació de luxe per combatre als Mercedes Classe S, BMW Serie 7 o Audi A8, entre altres, el Phaeton fou un projecte personal de l’aleshores màxim dirigent de la companyia, Ferdinand Piëch.

Volkswagen Phaeton

El Phaeton, construit a mà des del primer dia a la fàbrica de cristall de Dresde (“Gläserne Manufaktur”, en alemany) fou un projecte faraònic i car (més de 1.000 milions d’euros gastats en aquest projecte) que mai acabà de consolidar-se com una alternativa de compra real al segment F. Les seves modestes xifres de vendes no feien més que sumar números vermells als quaders de comptabilitat de Wolfsburg, cosa que ha provocat que VAG suspengui de forma indefinida la fabricació d’aquest model. Mentrestant, els treballadors de la planta de Dresde serien recol·locats a la planta motriu de Wolfsburg, a les línies de producció del Golf.

Amb tot, aquesta suspensió i paralització de la fàbrica de Dresde no suposa el punt final del model més exclusiu dels de la Baixa Saxònia. La paralització de la producció a la fàbrica de cristall de Dresde serà aprofitada per adaptar-la a noves línies de producció d’un futur model elèctic. Fins ara, els clients només podien escollir entre mecànica dièsel (el també esquitxat pel cas “dieselgate” V6 TDI i l’encara més gran V10 TDI) o tres motors benzina molt potents (VR6, V8 i W12), que com és lògic no eren les opcions més estalviadores ni respectuoses amb el medi ambient del mercat.

Die Glaeserne Manufaktur in Dresden/Fertigung Volkswagen Phaeton

Ras i curt, Volkswagen planifica retirar el model actual per preparar-ne una nova versió de Phaeton 100% elèctrica i no contaminant per plantar cara al Tesla S i consolidar l’aposta remptora de la marca alemanya.