Parlar de GTi es parlar de dues marques, primerament Volkswagen, marca que va crear tot una  referència amb el Golf GTi i posteriorment de Peugeot, que va respondre amb contundència anys més tard amb el 205 GTi. La marca francesa recentment va presentar el seu hereu directe, el 208 GTi i ara li arriba el torn al seu germà gran, el 308 GTi.

308gtiv2

La primera versió esportiva del cotxe de l’any 2014 es va presentar en versió GT, tant en carrosseria normal com en SW. Els motors escollits eren el 1.6 THP de 205cv i el Diesel 2.0 BlueHdi 180cv. Ara, per aquells que busquin més, arriba la versió GTi, equipada amb el mateix motor de 1.6 THP disponible amb dos potencies, 250cv i 270cv depenen del pais. El cotxe ha estat desenvolupat per el departament de Peugeot Sport i per millorar el seu comportament més racing porta un diferencial Torsen davanter de lliscament limitat, uns neumàtics Michelin Pilot Super Sport sobre llandes de 19”, uns xassís esportiu, uns baquets i una estètica molt més esportiva. Al igual que amb el 208 GTi, entre les sis combinacions de colors disponibles per aquest model tenim l’opció de la pintura bicolor vermell “Ultimate” i negre “Perla Nera”.

308gtiv3

Acabem parlant de prestacions pures. La versió de 250cv accelera de 0 a 100km/h en 6,2s i obté una relació pes/potencia de 4,82kg/cv. La versió 270cv, arriba als 100km/h en 6 s i té una relació de 4,46kg/cv.

El cotxe encara no s’ha presentat en viu, ho farà al proper setembre, en l’incomparable saló de Frankfurt. S’espera que arribin les primeres unitats als concessionaris abans d’acabar l’any però encara desconeixem quina versió serà la que arribi a casa nostra i per quin preu.