Honda ha sorprès avui amb l’anunci d’un nou model. Es tracta de la nova Honda CB125F, que  adopta ara la imatge familiar que ja hem vist en altres models del a gama F, l’Honda CB500F o la relativament recent Honda CB650F.

650_1000_honda_cb125f_09_1000

Donat el substancial número de canvis respecte al model anterior ben bé podem parlar més d’un model nou que no pas d’una actualització de la vella versió. El motor, ha estat revisat a fons per oferir millors prestacions , disminuir el consum i millorar el confort de marxa. El propulsor, de 124,7 cc i 2 vàlvules compta ara amb una nova culata i un eix d’equilibrat per neutralitzar les vibracions. La seva potència màxima i parell són ara una mica inferiors a les que oferia el model anterior (passa de 11,13 cv a 10,46 cv i de 11,2 Nm a 10,2 Nm)

A la nova Honda CB125F hi trobem també un basculant d’acer completament nou que modifica les seves geometries tant per millorar l’ergonomia com per adaptar-se a les noves llandes de 18 “que equipa (abans eren de 17”). La forquilla creix des dels 30 als 31 mm en diàmetre de barres i el seu recorregut també augmenta en cinc mil·límetres, fins als 120 mm. Darrere,   manté els dos amortidors ajustables en cinc posicions de precàrrega encara que la seva tara s’ha millorat lleugerament. Manté el disc davanter de 240 mm mossegat per una pinça de doble pistó mentre que darrere, n’hi ha ben be prou amb un senzill fre de tambor d’una lleva amb un diàmetre de 130 mm, suficient per aturar amb seguretat els 128 quilos que pesa en sec la CB125F.

Una de les millors dades de la moto es el seu consum, no arriba als 2 litres per 100 km. Així que gràcies al seu dipòsit de 13 litres pot fer 650 km. Una autonòmia de récord.

1000_1000_honda_cb125f_06_1000