Arriba al mercat una nova revisió del León més espotiu de la gama. El Léon Cupra, en totes les seves carrosseries (SC, 5 portes i familiar ST) munta ara un motor potenciat fins als  290 CV, el que garanteix un rendiment excepcional.

001LEONCUPRA290

“El CUPRA és una icona que representa l’essència de la marca SEAT i que seguirem perfeccionant”, declara Luca de Meo, president de SEAT S.A. “El nou León CUPRA 290 reflecteix l’experiència de SEAT a tota la seva extensió. És un vehicle refinat d’altes prestacions, que combina una dinàmica expressiva amb el confort en llargues distàncies i una qualitat que el fa molt atractiu “.

Un paquet d’alta tecnologia garanteix el rendiment del nou León CUPRA 290. Destaca en primer lloc el seu motor 2.0 TSI de doble injecció i distribució variable de l’arbre de lleves, amb una potència de 290 CV. El DCC (control de xassís adaptatiu), el diferencial autoblocant davanter, la direcció progressiva, el CUPRA Drive Profile i els fars davanters Full LED de sèrie són algunes mostres més de la seva tecnologia d’avantguarda.

011LEONCUPRA290

Així mateix, el nou sistema d’escapament, desenvolupat per a les versions SC i 5p CUPRA 290, no només és considerablement més lleuger, sinó que també presenta menor contrapressió, el que contribueix al seu major rendiment. Però, sobretot, emet un so excitant i natural, potent i delicadament modulat en funció de la velocitat del motor. Això converteix la conducció del CUPRA en una experiència encara més emocional.

“El CUPRA 290 ofereix la millor combinació possible de dinàmica esportiva, màxim confort i estil personal”, assenyala Matthias Rabe, vicepresident de R + D de SEAT. “El desenvolupament i la millora contínua dels nostres models més destacats demostren la importància que concedim als conductors del CUPRA, que gaudiran d’un cotxe encara més emocional, amb millors prestacions i un so completament nou”.

VISTADIFERENT

El CUPRA 290 amb caixa de canvis manual o DSG opcional, arriba a una velocitat màxima regulada de 250 km/h El parell màxim de 350 Nm s’assoleix ara en un règim encara més ampli, de 1700-5800 rpm, i garanteix una empenta impressionant en qualsevol situació. El consum mitjà de combustible és de tan sols 6,5 litres amb la caixa de canvis DSG, i de 6,7 litres amb el canvi manual del León SC. Això equival a unes emissions de CO2 de tot just 149 i 156 grams (Lleó SC).

En el nou León CUPRA, una caixa de canvis manual de sis velocitats amb un cos de magnesi summament lleuger s’encarrega de transmetre la potència del motor. SEAT també ofereix com a alternativa a l’eficaç canvi DSG. Igual que succeeix en el canvi manual, les marxes baixes presenten relacions curtes, mentre que la sisena té una relació alta per reduir el consum de combustible.

015LEONCUPRA290

El xassís també ha estat sotmés a revisió en aquesta versió 290. La nova generació de DCC (control de xassís adaptatiu), desenvolupada específicament per al CUPRA, és encara més sensible i ofereix millor resposta, adaptant les característiques del xassís a les condicions predominants en uns mil·lisegons.

El nou diferencial autoblocant de lliscament limitat millora notablement la tracció i el guiatge d’aquest cotxe de tracció davantera. Està format per un sistema de discs que actua hidràulicament i que està regulat per una centraleta electrònica. El sistema no només millora la tracció, sinó que també elimina els rebots al volant sense que això suposi un menor tacte i precisió en el funcionament  de la direcció.

020LEONCUPRA290

Com a equipament de sèrie, la direcció progressiva facilita una conducció encara més àgil del nou León CUPRA. Amb aquest sistema, el conductor necessita donar menys voltes de volant per aconseguir els girs desitjats en les carreteres més virades i en les maniobres d’aparcament. En el nou León CUPRA la direcció opera amb una relació progressiva mitjançant una corretja dentada variable.

L’ESC ha estat desenvolupat específicament per al CUPRA i permet una conducció molt esportiva, mantenint en tot moment els més alts nivells de seguretat. Per a un ús extremadament dinàmic, com en un circuit, també es pot desactivar optant entre dos modes : el primer desactiva el control de tracció i posa l’ESC en mode esportiu, i el segon desactiva l’ESC completament.

036LEONCUPRA290

El CUPRA Drive Profile permet adaptar les característiques del León CUPRA de manera molt específica per a satisfer les preferències de cada conductor. Juntament amb els modes Confort, Sport, Eco i Individual, el mode CUPRA ha estat un dels focus d’atenció per als enginyers de Martorell. La resposta de l’accelerador és especialment sensible en aquesta configuració i, quan el DSG opera en el mode de canvi més esportiu, el DCC, la direcció progressiva i el diferencial autoblocant de l’eix davanter funcionen tots alhora en la seva configuració més esportiva.

L’aspecte del León CUPRA 290 es pot personalitzar encara més amb les opcions White Line, Black Line i Orange Line. D’aquesta manera, les carcasses dels retrovisors, el marc de la reixeta frontal, les llantes i el logo CUPRA en la porta del darrere poden adoptar una imatge distintiva en estar disponibles en els colors Blanc, Negre i Taronja, aquest últim típic del Cup Racer de competició.

021LEONCUPRA290

Si a més es desitja anar més enllà que la pura estètica, l’esportivitat del León CUPRA 290 es pot augmentar fins i tot més amb el Paquet Performance opcional. Aquest paquet inclou un sistema de frens Brembo de quatre pistons d’alt rendiment amb discos davanters perforats, llandes exclusives de 19 “(a triar en color Negre i Taronja) amb pneumàtics Michelin Pilot Sport Cup 2 i motllures laterals exteriors.