El nou Kia Optima, ara en la seva quarta generació, es posa a la venda a Europa després de vendre més d’un milió d’unitats. Aquest nou model oferirà un gran refinament, un confort de suspensió i una estabilitat millorades amb relació al model anterior, alhora que manté la imatge esportiva que ha convertit l’Òptima en un dels models més venuts de Kia en el món.

3a612c10-2a4e-48be-a06e-46a2f273f341

El nou Optima manté la identitat atlètica que l’ha fet tan popular, alhora que fa un salt cap endavant per atraure els clients que busquen alguna cosa diferent. Concebut sota l’atenta mirada de Peter Schreyer, President i Dissenyador Cap de Kia Motors, el nou Optima ofereix més presència que mai a la carretera, amb detalls moderns en la superfície, unes línies i corbes en la carrosseria més afilades i una silueta de berlina allargada.

fef33d99-85e4-4feb-93a3-4ee7e3aed35d

L’evolució en la imatge del nou Optima ha estat concebuda per ser funcional i esportiva, mentre que les dimensions exteriors augmenten lleugerament en longitud, amplada i alçada. La distància entre eixos s’ha estès 10 mm, fins 2.805 mm, amb un augment de la longitud total del vehicle de 10 mm, fins 4.855 mm. El nou model també és 25 mm més ample (1.860 mm) i 10 mm més alt (1.465 mm). Aquests canvis fan possible un habitacle més espaiós i confortable, que proporciona major espai per al cap, les espatlles i les cames a les places posteriors, així com un maleter més gran. Des de la perspectiva del disseny, les noves dimensions donen l’oportunitat als dissenyadors de Kia de crear una silueta més dinàmica i orientada cap a enrere.

5e8a995d-5c8a-4bc9-a73f-301dc9205c64

Reconeixible instantàniament com un Kia, el nou Optima integra la graella ‘tiger-nose’ característica de la marca amb fars més llargs, amples i envoltants, estirats de manera tensa cap als prominents passos de roda. De perfil, la superfície de vidre abasta des del inclinat pilar A fins a un pilar C estès cap enrere que confereix a l’Optima una imatge de berlina esportiva, amb el tercer vidre lateral enginyosament disposat i una línia d’espatlles que puja fins l’elevada tapa del maleter.

Aquesta línia d’espatlles s’estén des de la vora superior dels fars davanters per crear una línia neta i directa que connecta les parts davantera i posterior. Els LED de tipus halo en els pilots envolten les cantonades posteriors del nou Optima i li donen una moderna signatura lluminosa. L’aparença atlètica del cotxe està realçada per una coberta del maleter amb forma de spoiler i un ampli para-xocs del darrere que integra un difusor d’aspecte esportiu i una sortida d’escapament oval.

Aquest atractiu nou disseny fa que la quarta generació del Optima sigui la més aerodinàmica fins a la data, amb un coeficient Cd reduït de 0,29-0,27.

a7defaf9-f696-4553-97a0-79bc48484d0e

El nou Kia Optima destaca per un interior encara més luxós i orientat al conductor que abans, amb dispositius i tecnologies habitualment associades a un segment superior.  L’equip de disseny de Kia s’ha centrat a proporcionar a l’interior una imatge i un tacte completament modern, amb un habitacle que es distingeix per un disseny més net que en la generació anterior. El quadre de comandament s’estén sobre un pla més horitzontal i la consola central és més ampla, el que crea una gran sensació d’amplitud.

La qualitat dels materials usats en l’interior del nou Optima s’ha millorat significativament respecte al model anterior, amb una proporció de superfícies toves molt més gran, teixit i pell de tons naturals i costures reals en el quadre de comandament i la portes. Els elegants ressalts metàl·lics en tot l’habitacle afegeixen un ambient de més qualitat a l’interior, mentre que una millora en aïllants acústics assegura un major refinament.

54eab92f-2299-444e-9f48-43a83e0e2dcf

El quadre de comandament està dividit en una zona superior de monitoratge i una inferior de control, de manera que el conductor mai ha d’apartar la vista de la carretera per veure la informació mostrada. La part central està orientada cap al conductor en un angle de 8,5 graus, amb una zona superior per a la pantalla tàctil del sistema d’infotainment i una zona inferior de control amb menys comandaments que l’anterior Optima, des d’on es manegen les diferents funcions de l’habitacle que no estan disponibles a la pantalla tàctil.

Les majors dimensions exteriors i interiors de la quarta generació del model el converteixen en l’Optima més pràctic, espaiós i confortable fins ara. Amb un augment de 10 mm en la batalla del nou Optima i uns seients redissenyats, els passatgers de les places posteriors tenen 25 mm més d’espai per a les cames que en la generació anterior. L’amplada de la carrosseria dota de més espai per espatlles a tots els passatgers (20 mm més davant i 17 mm darrere), mentre que un sostre més alt i llarg augmenta l’espai per al cap en tot l’habitacle: 5 mm davant i 15 mm darrere. El maleter del nou Optima augmenta de 505-510 litres (VDA), amb un espai de càrrega sota el pis i un va més de la tapa del maleter que el fa més pràctic.