Aquesta setmana ens hem desplaçat fins a Colònia per a probar la nova caixa de canvis DCT de la marca. Fins ara aquesta caixa de doble embragatge només estava disponibe per al ForTwo de 71 Cv, a partir d’ara aquest canvi estarà disponible, com a opciió, per a tots els ForFour i ForTwo amb mecàniques de 72 i 90 Cv.

Smart DCT_3455

Smart té molt clar els seu posicionament Premium dins dels vehicles urbans i d’aquí una aposta tant decidida cap a un tipus transmissió que es novetat en el segment.  La majoria dels Smarts venuts fins a l’actualitat son automàtics i com que els mateixos clients d’Smart son els primers en percebre el seu Smart com un cotxe Premium,  doncs el fabricant no hi ha estalviat recursos en aquesta nova caixa DCT dissenyada per GTrag.

Smart DCT_3462

Aquesta nova caixa DCT millora, i molt, la disponible fins ara a la marca. El nou canvi Twinamic de sis marxes ens ofereix uns canvis ràpids i unes transicions molt suaus. El Twinamic ens ofereix tres programes de conducció. ECO, Sport i manual. En mode manual es pot canviar de marxa des de la mateixa palanca o des de les lleves instal.lades darrera el volant si triem el paquet Sport per a el nostre Smart.

Durant els nostres recorreguts de proves en circuits eminentment urbans, però també amb un bon tram de carretera general hem pogut comprovar de primera mà el bon funcionament de la caixa i com es conjuga perfectament amb el motor de 90cv. En carretera oberta els 90 Cv son més que suficients per moure l’Smart ForFour amb solvència. El motor es mostra elàstic i recupera amb facilitat,  jugant quan ho necessita amb el canvi que és mostra ràpid, suau i encertat en els canvis. En el tram més virat, en mode sport i jugant amb el canvi en mode manual hem tingut la nostra dosi de diversió.

Smart DCT_3458

Entrant a la ciutat el millor que es pot dir del canvi es que sembla que no hi és. L’Smart es una auténtica fura dins la ciutat, ràpid i àgil. El seu extraordinàri radi de gir de només 6.95 mts en el cas del ForTwo o 8.65 el ForFour, fan que girar pels carrers més estrets de la nostra ciutat sigui un joc. Si a més t’impulsa un motor prou enérgic i un canvi que treballa per a tu amb encert i suavitat … Doncs oli en un llum. Ja tens un vehicle urbà ideal.