El nou Audi A4 AllRoad Quattro, és presenta al públic en el Saló de l’Automòbil de Detroit.

Static photo,  Colour: Glacier White

El nou Audi A4 Allroad Quattro surt de les línies de muntatge amb una major altura lliure al terra i una aparença carismàtica. Mostra un esportiu i distintiu frontal en forma de V rematat amb un para-xocs dotat amb preses d’aire especifiques. Llistons cromats verticals adornen la seva graella Singleframe; el robust protector de baixos i el difusor posterior estan acabats en color plata llunar, mentre que els protectors dels passos de roda i el para-xocs del darrere són de color gris mate. Opcionalment poden anar pintats amb els mateixos colors disponibles per a la carrosseria marró Argus, plata Floret, blanc glacera, gris Manhattan o negre Mythos. En total hi ha fins a 14 colors exteriors disponibles per al nou A4 allroad quattro.

Static photo,  Colour: Glacier White

Una guia de llum formant dos angles aguts dóna forma a les llums de circulació diürnes i -en la vora superior de la carcasa- els intermitents. Els fars xenó plus són de sèrie. Audi també ofereix fars LED amb intermitents dinàmics en les òptiques del darrere i fars Matrix LED amb tots els intermitents dinàmics. La versió més avançada dels sistemes d’il·luminació disponibles redueix fins i tot els reflexos dels senyals de trànsit, aportant una visió òptima dels senyals de la carretera en tot moment.

La línia del sostre comença aviat a baixar, fluint cap als estilitzats pilars D. Les barres de sostre de sèrie estan acabades en color negre. El paquet opcional d’acabat exterior en alumini, que inclou igualment els marcs de la finestretes i els llindars de les portes en el mateix material, afegeix un toc encara més distintiu des de la vista lateral. Els retrovisors exteriors estan muntats directament sobre les espatlles de les portes; insígnies “allroad” decoren el para-xocs davanter, la porta del darrere i els llindars de les portes.

Amb 4.750 mil·límetres de longitud i 1.842 d’amplada, el nou Audi A4 allroad quattro s’assembla a la seva base tècnica original, l’Audi A4 Avant. Mesura 1.493 mil·límetres d’altura i la seva distància entre eixos és de 2.818 mil·límetres.

Static photo,  Colour: Glacier White

Malgrat les seves dimensions, el nou Audi A4 allroad quattro ofereix un pes en buit que és fins a 90 quilos menor que el del model precedent: amb el motor 2.0 TFSI es manté (sense conductor) en només 1.580 quilos. La seva construcció lleugera i una intel·ligent combinació de materials han permès retallar en 15 quilograms el pes de la seva carrosseria.

El compartiment d’equipatge del nou Audi A4 allroad quattro augmenta la seva capacitat en 15 litres i ofereix 505 litres de capacitat en la seva configuració de sèrie. La capacitat total fins al sostre i amb els seients del darrere abatuts és de 1.510 litres. Un conjunt de rails i un kit per assegurar la càrrega, que s’ofereixen com a elements opcionals, fan encara més fàcil el transport d’objectes. La safata cobreix equipatge elèctrica i la porta del darrere també amb sistema d’obertura i tancament elèctric són part de l’equipament de sèrie. Amb un sensor de control gestual opcional, el conductor pot obrir i tancar aquest últim mitjançant un simple gest amb el peu.

Engine compartment

Els motors TFSI i TDI ofereixen al nou Audi A4 AllRoad Quattro majors prestacions i prometen una millor eficiència. El TFSI i les cinc plantes motrius TDI disponibles en la gamma rendeixen entre 150 CV (110 kW) i 272 CV (200 kW) de potència, la qual cosa suposa un increment de fins a 27 CV (20 kW) respecte al model precedent. Alhora, els enginyers han reduït les emissions CO2 fins a 21 grams per quilòmetre (2.0 TDI 190 CV / 140 kW). Tots els motors compleixen amb les limitacions d’emissions fixades en la normativa Euro 6.

De sèrie, el actualitzat sistema start-stop de segona generació ofereix modificacions que permeten reduir el consum de combustible. Quan el conductor s’aproxima a un semàfor en vermell el motor pot ja desactivar circulant a velocitats per sota de 7 quilòmetres per hora (3 km / h al A4 allroad quattro 3.0 TDI amb canvi tiptronic). El 2.0 TFSI de nou desenvolupament rendeix 252 CV (185 kW) de potència i lliurament 370 Nm de parell entre 1.600 i 4.500 rpm. En combinació amb el canvi S tronic de set marxes, el nou Audi A4 Allroad Quattro accelera de 0 a 100 km / h en tot just 6,1 segons, aconseguint una velocitat màxima de 246 km / h. El consum de combustible segons el cicle europeu NEDC és de 6,4 l / 100 km, el que correspon a unes emissions de 147 grams de CO2 per quilòmetre.

Audi ofereix inicialment el motor 2.0 TDI de 1.968 centímetres cúbics en dues versions amb diferents característiques. La primera ofereix 163 CV (120 kW) de potència i 400 Nm de parell entre 1.750 i 2.750 rpm; la segona rendeix 190 CV (140 CV) de potència i 400 Nm de parell entre 1.750 i 3.000 rpm. En els dos casos, i amb la transmissió S tronic de set velocitats consumeix una mitjana de 4,9 litres de combustible cada 100 quilòmetres, el que correspon a unes emissions de 128 grams de CO2 per quilòmetre. La versió de 190 CV (140 kW) de l’2.0 TDI arriba als 100 km / h sortint des d’aturat en tan sols 7,8 segons, i la seva velocitat màxima és de 220 km / h.

La família A4 AllRoad augmentarà després del seu llançament al mercat. Una de les novetats serà el 2.0 TDI de 150 CV (110 kW) de potència i 320 Nm de parell màxim. Audi també oferirà el V6 3.0 TDI amb una cilindrada de 2.967 centímetres cúbics en dues variants que combinen alta potència amb refinament, suavitat i eficiència. La primera rendeix 218 CV (160 kW), amb un parell màxim de 400 Nm disponibles entre 1.250 i 3.750 rpm. La versió més potent del 3.0 TDI lliurament 272 CV (200 kW) i fins a 600 Nm de parell entre 1.500 i 3.000 rpm, el que permet al nou A4 Allroad Quattro accelerar com un esportiu. Accelera de 0 a 100 en només 5,5 segons; la velocitat màxima de 250 km / h, limitada electrònicament, és tan sols una mera formalitat. El consum de combustible segons el cicle europeu NEDC és de 5,3 litres cada 100 km, el que correspon a unes emissions per quilòmetre de 139 grams de CO2.

La tracció total quattro és de sèrie en el nou Audi A4 Allroad Quattro. Depenent de la motorització, es pot triar entre el canvi manual de sis velocitats, l’S-tronic de set o la transmissió tiptronic de vuit relacions. El canvi tiptronic de vuit velocitats està disponible per primera vegada en l’Audi A4 Allroad Quattro. Està reservat per al 3.0 TDI de 272 CV (200 kW). La suau, ràpida i espontània transmissió mitjançant convertidor hidràulic de parell ha estat redissenyada per complet. L’elevat nombre de marxes disponibles permet que el motor pugui funcionar sovint prop del seu punt ideal de càrrega.

La tracció total quattro d’Audi és purament mecànic i, per tant, actua sense cap tipus de retard. La tracció quattro està associada amb el optimitzat sistema de control selectiu de parell, el qual està actiu sobre qualsevol tipus de superfície.

Dynamic photo,  Colour: Glacier White

L’altura de la carrosseria, que ha estat incrementada en 23 mil·límetres, i la major grandària de les rodes comparat amb les de l’Audi A4 Avant proporcionen en total 34 mil·límetres addicionals de distància lliure al terra. El nou Audi A4 allroad quattro està per tant en el seu terreny independentment que es trobi a la carretera o en un camí.

Com una alternativa a la suspensió que s’ofereix de sèrie, l’A4 allroad quattro està disponible opcionalment per primera vegada amb una suspensió amb control d’amortiment. Diversos sensors mesuren els moviments de les quatre rodes, a més de l’acceleració lateral i longitudinal. Les característiques de l’amortiment s’adapten d’acord a les condicions de la superfície ia les situacions de la conducció. Els resultats són una millora del maneig amb un confort més gran, i bones qualitats en situacions off-road. A més, el conductor pot accionar un botó per triar la configuració per defecte de la suspensió en l’Audi drive select, i adaptar-la així en tot moment a la característiques de conducció desitjades.

Dynamic photo,  Colour: Glacier White

El nou Audi A4 allroad quattro presenta una nova versió del sistema de conducció dinàmica Audi drive select, amb una gamma de funcions ampliada. Addicionalment als habituals maneres confort, acte, dynamic, efficiency i individual (aquest últim només disponible en combinació amb el sistema de navegació), el programa offroad està disponible per quan el conductor decideix deixar enrere les carreteres pavimentades. Aquesta manera optimitza la configuració del motor i el control de la transmissió, la direcció, la suspensió adaptativa opcional i tots els sistemes rellevants d’assistència a la conducció per al seu funcionament en pistes o camins.

A l’eix davanter s’utilitza una suspensió de cinc braços, el nou disseny ha permès reduir el seu pes en fins a cinc quilos comparat amb l’anterior generació del model. A la part posterior, un eix amb suspensions formades per cinc braços substitueix els braços trapezoïdals empleats prèviament. Audi ha utilitzat una intel·ligent combinació de materials per reduir el pes dels components del eix posterior fins a set quilos addicionals.

També s’ha adoptat un nou i compacte disseny per a la direcció assistida electromecànica, que estalvia 3,5 quilos de pes respecte de l’anterior model. Això proporciona al conductor una informació molt més directa sobre les condicions de la carretera, alhora que ofereix una millora pel que fa a la precisió de la direcció. La direcció dinàmica amb desmultiplicació variable està disponible com a opció.

Cockpit

L’habitacle del nou Audi A4 AllRoad Quattro incorpora l’innovador Audi virtual cockpit opcional amb pantalla digital de 12,3 polzades o una nova pantalla central de 8´3″ com a alternativa. El nou sistema de control per veu pot reconèixer ordres d’entrada del llenguatge d’ús quotidià, com ara “Vull trucar a Peter Miller”. La llista d’opcions també inclou el sistema d’informació projectada al parabrisa head-up display.

Dins de la gamma A4, Audi produeix la versió AllRoad des de 2009. La segona generació d’aquesta variant de la berlina mitjana, el nou A4 allroad quattro, arribarà als concessionaris espanyols a l’estiu de 2016. El preu d’accés a la gamma de llançament és de 44.750 euros. Comparat amb el model precedent, el seu llistat d’equipament de sèrie és encara més generós.