Afrontar la prova d’un Supervendes és sempre un compromís, més si pertany a un segment de cotxes que personalment no em captiva com és el dels SUV lleugers amb tracció 4×2. El nou Nissan Qashqai, el SUV més venut a la península ibèrica, té una setmana per seduir-me o si més no per fer-me entendre el perquè d’aquest enorme èxit.

Nissan Qashqai Dig-T 4436

El disseny és una evolució natural de l’anterior i presenta unes línies que tenen molt a veure amb prototip Nissan Hi-Cross presentat al Saló de Ginebra de 2012. Aquesta nova generació del Qashqai ha crescut 5 centímetres en longitud i 2 centímetres en amplada. Per contra, l’alçada s’ha reduït en 1,5 centímetres per quedar-se ara en 4,38 metres de longitud, 1,80 d’amplada i 1,60 d’altura. Mantenir la compacitat de cotes segur que és el primer esglaó per aconseguir seguir comptant amb el favor del públic. Construït sobre la plataforma modular CMF1 fruit de la de l’aliança Renault-Nissan ( la mateixa que utilitza el Renault Kadjar ).

Nissan Qashqai Dig-T 4420

De fora estant el Qashqai ens ofereix un disseny musculós molt japonès. Una línia de cintura alta i uns marcats passos de roda li atorguen una imatge agressiva que completa amb la seva nova graella i la presència de llums diürnes i fars davanters de tecnologia Led. Sense cap mena de dubte la seva imatge exterior projecta una imatge molt moderna i de cotxe de qualitat. Encara més si la imatge es veu reforçada per la presència d’unes llandes de 19″ com equipa la nostra unitat corresponent a l’acabat Tekna.

Nissan Qashqai Dig-T 0882

Si accedim a l’interior, el Nissan es renova per complert marcant un gran salt qualitatiu. L’interior ens ofereix una molt bona sensació. Els materials que ens queden a la vista i a mà tenen uns revestiments molt agradables i en materials de molt bona qualitat. El conjunt format pel volant i la consola central va folrada enterament en pell que l’aproxima molt a un ambient premium. Tots els materials més senzills, destinats a contenir costos, estan molt ben posats lluny de la vista i de les nostres mans. El quadre d’instruments estrena un ordinador de bord amb una pantalla TFT multifunció de cinc polzades situada entre el velocímetre i el compta-revolucions. La informació que es mostra s’ofereix de manera clara i amb una bona resolució.

Nissan Qashqai Dig-T 0883

El llistat d’equipament de sèrie és molt abundant. Destaca al centre del davantal la pantalla tàctil de set polzades del NissanConnect. Aquest controla el sistema d’àudio, la càmera de visió exterior 360º i assistència d’aparcament, les diverses apps disponibles a través del nostre SmartPhone i el sistema de navegació.

La càrrega tecnològica del Qashqai Tekna es completa amb les importants sol·lucions de seguretat activa que Nissan agrupa sota el nom “Escut de Protecció intel·ligent” que inclou: Sistema de control d’angle mort. Detecta vehicles propers als costats del vehicle. Sistema d’avís de canvi de carril. Que inclou a més de l’avís sonor un control automatitzat que torna el cotxe al carril correcte i un sistema de detecció del moviment. Permet detectar obstacles, evitant el xoc i per tant accidents de trànsit. L’escut de Protecció intel.ligent també ens ofereix un detector de senyals de trànsit i un detector de fatiga així com un assistent de llums de carretera automàtic. Tot plegat configura un pack força exclusiu.

Nissan Qashqai Dig-T 0889

Conductor i quatre passatgers trobaran un nou bon grau de confort en el Qashqai. Una notable amplada a l’alçada de les espatlles, un bon espai lliure per sobre del cap ( tot i comptar amb el sostre panoràmic opcional) i unes confortables butaques a totes les places i espai per a les cames, configuren on bon espai on afrontar llargs viatges. El maleter té una capacitat de 430 litres. Dos panells reversibles (una banda és de moqueta i un altre de goma) que es poden col·locar a diferent alçada i en horitzontal o vertical permeten jugar amb la configuració del maleter permetent organitzar la càrrega en funció dels diferents volums a transportar en 16 posicions diferents.

Nissan Qashqai Dig-T 0881

El Qashqai que provem avui porta el nou motor DIG-T de 163 CV. Un nou motor turbo de gasolina, 4 cilindres i 1,6 litres de cilindrada, desenvolupat per a complir amb l’exigent normativa anticontaminació EURO6. Nissan, com molts altres fabricants, s’apunta a la filosofia ‘downsizing’ buscant conjugar un motor de petita cilindrada i una potència digna amb uns consums ajustats i un baix nivell d’emissions.

Aquest motor eroga 163 CV de potència a 5.600 rpm i 240 Nm de parell entre 2.000 i 4.000 rpm. Tot i això el motor és bastant mandrós per sota de les 3.000 voltes i només per sobre d’aquest règim de gir mostra una mica de nervi. El tret més destacable d’aquest propulsor és la seva suavitat de marxa i la seva capacitat d’empènyer amb contundència si se’l sol·licita. Com a contrapunt, la baixa cilindrada i els llargs desenvolupaments li penalitzen a l’hora de recuperar i et força a utilitzar el canvi més del compte si vols mantenir una conducció alegre.

Nissan Qashqai Dig-T 4439

El Qasqai Dig-T 163 es capaç de registrar mitjes de consums realment contingudes. La marca homologa 5,7 litres pel cicle combinat i nosaltres ens hem quedat en uns 6,8 que donem per molt bons. El cert però és que com en tots aquests petits propulsors turbo de gasolina els consums són extremadament sensibles al pes del nostre peu dret i si vols gaudir de la potencia i l’estirada del motor del Qashqai et pots endur més d’un ensurt a l’hora de passar per la benzinera. L’acceleració de 0 a 100 km / h es realitza en 9,1 segons, el que el converteix en el Qashqai més ràpid de la gamma amb una velocitat màxima de 200 km / h. De moment, i és una llàstima, Nissan només ens ofereix aquest motor combinat a la tracció davantera i caixa de canvis manual.

Nissan Qashqai Dig-T 4454

Sobre la carretera ens trobem amb un cotxe molt agradable de conduir, fàcil i noble. La seva suavitat y la seva trepitjada segura enamorara a la majoria de conductors. Amb unes suspensions absolutament orientades al confort aconsegueix contenir bastant els moviments de la carrosseria. Això és així gràcies al Nissan Xassís Control. Sota aquest nom, ofereix una funció anomenada «Control actiu de la calçada» que tracta de reduir els moviments de la carrosseria en passar per superfícies ondulades actuant subtilment sobre els frens davanters i posteriors. El Qashqai també compta amb el «Control de traçada actiu», que també utilitza els frens per realitzar la seva funció: corregir el subviratge i fer la conducció molt més fluida. Es nota en el saber fer del Qashqai sobre les nostres carreteres que el cotxe ha estat desenvolupat a Europa, amb la participació del Centre Técnic de Barcelona, i que per tant ha estat provat sobre la nostra particular orografía.

Una setmana amb el Qashqai no ha estat suficient per a convencem de que necessito un SUV 4×2 per portar la familia amunt i avall. Però si que ha estat clarificadora de perquè tanta gent que escull un SUV com a vehicle tria un Qashqai. Un bon motor, comportament de turisme, un lloc de conducció elevat, bona habitabilitat i equipat fins a dalt de tot per un preu més que raonable. Si hi sumem la moda SUV … tenim un producte imbatible. Segurament el millor SUV no Premium del mercat
F.Boada

Nissan Qashqai Dig-T 163 Tekna

Nissan Qashqai Dig-T 163 Tekna
7.5833333333333

Motor

8/10

    Comportament

    8/10

      Confort

      8/10

        Equipament

        8/10

          Consums

          7/10

            Tecnologia

            8/10

              M'agrada

              • - Suavitat Funcionament
              • - Bona Habitabilitat
              • - Equipament Complert
              • - Sistemes Seguretat Activa

              Milloraria

              • - Consums Sensibles
              • - Imposibilitat equipar tracció 4x4
              • - Impossiblitat equipar Canvi Automátic