El nou Nissan Pulsar, és el darrer intent de la marca japonesa per a recuperar una petita porció dins del disputat mercat dels vehicles compactes, on des de fa molts anys el Golf és l’autèntic rei de vendes que s’emporta la major part del pastís.

Tot i que el nom de Pulsar ens pugui semblar totalment nou per a la majoria del públic europeu, aquest model es remunta fins a l’any 1978, quan va aparèixer la seva primera generació al mercat japonès i americà. No es fins la arribada dels Sunny o els mitjanament exitosos Almera que el compacte nipó recala amb més força al nostre continent. Finalment l’aparició del Nissan Tiida, un vehicle dissenyat principalment per a mercats emergents, i portat a Europa per omplir gamma i que va passar sense pena ni gloria va provocar que el públic oblidés del tot la marca a l’hora d’adquirir un vehicle compacte del segment C.

Podríem dir doncs, que aquest nou Nissan Pulsar reneix de les seves cendres tal com un au Fènix, amb l’afegit que aporten tots els coneixements adquirits per la marca amb l’èxit de vendes del Qashqai, o l’innovador Juke com a SUV de segment B.

front1

Estètica i tecnologia del segle XXI

Fabricat a la planta de producció que la marca té a la Zona Franca de Barcelona, el Pulsar hereta molts trets de disseny del Qashqai, i … si una cosa funciona, per què tocar-ho? Partint del disseny de la reixeta frontal, que dibuixa una V, crea 2 nervis que creuen tot el capó fins arribar als pilars A. La silueta ens mostra una cintura alta, en favor de la habitabilitat interior, i una part posterior també clarament inspirada en el Qashqai, amb un paracops molt treballat rematant el cotxe. Ens trobem clarament amb un disseny molt Japonès, que tot i no ser molt arriscats, denoten que no volen pecar de sobris.

latpost1

Amb una longitud de 4,38m, 1,76m d’amplada i 1,52m d’alçada el Pulsar se situa a la mitjana de mides dels seus adversaris, però on veritablement destaca el model nipó es en la seva batalla (distància entre eixos), comptant amb uns destacables 2,7m que afavoreixen entre d’altres coses, al gran confort de marxa en vies ràpides, com en l’enorme amplitud de les places posteriors, la millor sense dubte de la seva categoria comptant amb uns 692mm per a les cames, situant-se a un rang de segment superior com ara un VW Passat o a un Skoda Superb. Això, sumat a la alçada del sostre a les places posteriors, aconsegueix poder acomodar de forma totalment còmode persones de fins a 1,90m.

rearseats1

A l’interior trobem una bon ús d’acabats allà fins on ens arriba la vista, destacant la motllura central del tauler, amb un gravat que intenta simular algun tipus de fusta, i l’enorme pantalla del sistema multimèdia de 5,8”, embolcallada per el tant posat de moda plàstic negre brillant. Aquí de nou, Nissan s’ha decantat per oferir un disseny agradable a la majoria de futurs clients, sense estridències de cap tipus. Els seients frontals son amples, i còmodes, enfocats clarament cap al confort, i entapissats en cuir.

Tant el volant, com el quadre d’instruments venen heretats del seu cosí gran Qashqai. Aquest últim destaca per a la incorporació entre els dos rellotges de revolucions i velocímetre d’una pantalla a color de 5” on podem seleccionar veure entre d’altres coses l’ordinador de bord, el sistema d’àudio, el navegador o tot els sistemes d’ajudes que presenta el model.

tauler

I es aquí on el Pulsar denota encara més el seu origen nipó, i més amb l’acabat del nostre vehicle de proves, equipat amb l’acabat Tekna, compta amb un gran nombre de sistemes electrònics per a facilitar-nos la vida a bord i la circulació.

Destaquen els fars de LED frontals, amb una excel·lent visibilitat de nit, però que hi trobo un parell de pegues, les llums de carretera, o llargues, no son de LED, ni tan sols de xenó, ens trobem que sorprenentment fa ús de bombetes al·lògenes. Una altre cosa que m’ha deixat consternat, és que la llum diürna es trobi situada als antiboira, també amb bombeta al·lògena, cosa estranya quan la llum de posició als fars es de LED, i es podria decantar com la seva competència, a fer servir la mateixa, atenuant-la o no depenent del ús que se’n vulgui fer.

Sense deixar el frontal, trobem el radar de proximitat, que ens avisarà de forma acústica quan ens trobem massa a la vora del vehicle que ens precedeix.

frontspoiler

La cirereta del pastís, sense dubte, és l’anomenat per Nissan “Escut de Protecció intel·ligent”, tot un seguit de solucions de seguretat activa que engloba ajudes com el assistent d’angle mort, l’assistent de carril que ens avisa quan anem a sortir del carril sense fer ús del intermitent i ens ajuda a mantenir el cotxe centrat en ell, el detector de senyals de trànsit i el sistema de càmeres en 360º, que ens ajuden a l’hora de realitzar les maniobres d’aparcament, amb una vista tant des de el paracops posterior com una simulació d’una càmera zenital sobre el vehicle, que ens permet veure tot el que envolta el nostre cotxe. Tanmateix compta amb un avisador de presència de persones caminant a la bora del vehicle quan estem estacionant.

Vistacenital

Al maleter trobem un bon volum de càrrega de 380l. ampliables fins a 1.385l gràcies als seients posteriors abatibles de forma asimètrica, tot i que la zona de carrega no queda plana. El que trobem a faltar, es l’absència de ganxos, xarxes o quelcom per a mirar de mantenir la carrega de la forma més estable possible. Sota el revestiment del maleter, trobem un kit antipunxades en comptes d’una roda d’emergència.

kit

Discret, eficient i complidor

A nivell dinàmic, la unitat munta el clàssic motor 1.5 dCi de 110CV que fan servir molts models del grup Nissan com Renault. És l’única oferta de tipus dièsel que ens ofereix la marca, i nomes el podem trobar amb canvi de marxes de tipus manual.

Tot i que a primer cop d’ull aquest motor  ens pugui semblar poc degut a la seva cilindrada o la seva, en principi, baixa potència, ens sorprèn a l’hora de circular gràcies al seu parell des de baixes revolucions, el que ens ajuda a l’hora de conduir amb tranquil·litat i sobretot pel seu baix consum. En tota la setmana de prova, fent ús del vehicle en tot tipus de condicions, el consum mig va quedar per sota del 6l. Per contra, no és gaire suau en el seu funcionament i la sonoritat del motor es deixa sentir dins del habitacle, així com alguna que altre vibració no desitjada.

Amb un tarat de suspensió clarament enfocat al confort, el Pulsar es mostra com un gran rodador per autovies ja que un cop a velocitat constant el habitacle queda molt ben aïllat acústicament dels sorolls de vent.

La direcció es precisa i suau, tot i que no gaire comunicativa, cosa que a l’hora d’afrontar revolts ens ocasionarà que de vegades necessitem recalcular l’angle de gir.

Nissan ens presenta el control de traçada actiu per a tal d’ajudar-nos en el moment que arribin els revolts. Aquest sistema s’encarrega de controlar el sistema de frens per a ajudar a traçar a la perfecció, i evitar fins a cert punt el característic subviratge d’aquest tipus de vehicle. En consonància, el Pulsar em sorprèn gratament a l’hora de practicar una conducció mitjanament esportiva.

 

En definitiva

Ens trobem clarament front un dels millors compactes per a fer un ús familiar, sense dubte, gracies al seu gran espai a les places posteriors, un maleter més que digne, un confort de marxa extraordinari i tot acompanyat amb un motor fiable, contrastat i amb un consum de carburant força contingut. A tot això s’hi suma el gran nivell d’equipament d’aquest acabat Tekna que no desagradarà als més “geeks” de la casa.

E.Bocigas

Nissan Pulsar 1.5 dCi

Nissan Pulsar 1.5 dCi
7.5

Motor

7/10

    Comportament

    7/10

      Confort

      8/10

        Equipament

        9/10

          Consum

          8/10

            Tecnologia i disseny

            7/10

              M'agrada

              • - Espai a places posteriors
              • - Consum
              • - Equipament

              Milloraria

              • - Vibracions al habitacle
              • - Llargues sense Led