Nissan prepara quelcom diferent de cara al Saló de Frankfurt. Un model que canviarà l’essència dels esportius fabricats per la marca japonesa i que no deixarà indiferent a ningú.

El cotxe en qüestió es tracta del GripZ, un projecte que preveu un crossover que prengui el relleu de grans esportius de la marca nipona com ara el 370Z. La marca japonesa ha estat barrejant una varietat d’opcions sobre cap a on portar la famosa marca “Z”, ja que l’esmentat 370Z serà eliminat l’any 2017.

S’hauria considerat la possibilitat de fabricar un esportiu amb un motor superior (un V6 o V8 amb tots els ets i uts) o bé un model de quatre cilindres més bàsic, més barat i assequible, però sempre dissenyat pels responsables de Nismo, i mantenint l’espurna i identitat dels models “Z”.

Nissan-Gripz

Sembla que Nissan ha decidit per la solució més radical: fer que el proper cotxe “Z” sigui un petit crossover esportiu. És probable que els puristes no acabin de comprendre la producció d’una SUV d’altes prestacions, però Nissan creu que encara pot satisfer a un gran nombre d’aficionats “Z”i al mateix temps aprofitar una enorme base de clients nous, en particular als EUA, on el mercat dels crossover ara pesa més que el sector dels cotxes petits esportius, i on el marge de beneficis és molt superior.

Des de Nissan ja s’havia insinuat recentment un replantejament de l’estratègia Z. A principis d’aquest estiu, el director creatiu de la firma, Shiro Nakamura, va dir a la premsa australiana: “No crec que el següent cotxe “Z” sigui el 390Z. No està creixent perquè és ja bastant gran. Ja sabeu, la saga del 350 va començar amb 240, 300, 350 i després vam arribar fins el 370. No crec que hem de seguir més per aquest camí.”

Nissan-Gripz 2

En una clara referència a un canvi de filosofía i de tipus de vehicle, Nakamura va afegir: “Hem de prendre un altre camí. La saga “Z” necessita més revolució que evolució. Crec GT-R ha de quedar-se al símbol més alt rendiment de la tecnologia de Nissan Nismo i els “Z ” han de ser cotxes esportius més assequible per aconseguir cridar l’atenció dels més joves “.