Porsche té molt clar des de fa temps que el futur del automòbil passa per la tecnologia elèctrica. El primer vehicle híbrid construït per Porsche data del 1900, amb el model “Lohner-Porsche Mixte Hybrid”  dissenyat per el Dr. Ferdinand Porsche. Ara, 115 anys després Porsche presenta el Mission E.

Portada

La seva presentació ha estat tot una sorpresa ja que tothom pensava que a Frankfurt només veuríem la presentació de la segona generació del 991 (911). Sens dubte serà una de les novetats més importants de la fira. A primer cop d’ull es un prototip més, amb un disseny futurista,… però segons el vas mirant hi comences a trobar trets característics de la marca. A la part frontal es dona uns aires de 918 Spyder, amb les 4 llums Led flotants, però també de 911, a les formes del capó. Lateralment es clarament un 911 per la seva línia del sostre i de les finestres. Veureu que no té retrovisors, fent la seva funció hi ha dues càmeres situades al paratxocs davanters que ofereixen les imatges dins l’habitacle. La part del darrera també es clarament Porsche, novament amb trets de 918 Spyder i de 911.

Salpicadero

A l’interior s’hi accedeix mitjançant 4 portes, les dues del davant s’obren de forma convencional però les del darrera s’obren al reves, facilitant doncs l’accés dels ocupants al prescindir de pilar B. El que sorprèn son les seves 4 autèntiques places. Veient l’alçada de només 1.300mm sembla impossible que 4 ocupants hi puguin cabre, però si i d’una forma molt còmoda gràcies a 4 seients baquet individuals. El seu taulell es força futurista i casi tot ell es una pantalla. On hi ha els 5 rellotges utilitza una pantalla OLED i davant del copilot fa servir una pantalla hologràfica que ens permet mitjançant gestos amb la ma, canviar de cançó, pujar la temperatura de la climatització,… Gràcies a una càmera situada al volant, es detecta cap on mira el conductor i d’aquesta forma la visualització de la pantalla es mou amb ell i fins i tot permet mitjançant un botó, accedir als comandaments que s’està mirant. Es a dir si estem mirant al sistema de navegació, al prémer un únic botó accedim al seu menú de configuració.

Interior

La part de prestacions i de recàrrega es la més espectacular. Els seus motors elèctrics donen l’equivalent a 600cv de potencia, cosa que el permet aconseguir una velocitat màxima de 250km/h i una acceleració de 0 a 100km/h en tan sols 3,5s (12s en el 0 a 200km/h). La seva autonomia, un dels grans handicaps dels models elèctrics, permet recórrer uns fantàstics 500km i la seva bateria, mitjançant una presa de corrent especial, es pot carregar al 80% en tan sols 15 minuts. Això es possible ja que Porsche es el primer fabricant en utilitzar la tècnica dels 800 volts. La resta de marques funcionen amb 400 volts. Lògicament en el món que vivim avui no es possible trobar una presa de 800 volts a la primera cantonada, però segons les paraules de Matthias Müller, dirigent de Porsche, d’aquí 5 anys el món estarà preparat per aquest tipus de vehicles.

Trasera