Com ja us vàrem explicar en la primera prova a la qual vàrem sotmetre al MINI 5 portes, aquest és més gran i funcional, de manera que guanya en versatilitat i aconsegueix preservar allò que la marca anomena Go Kart Feeling. També us explicàvem com MINI pateix una mena d’obsessió compulsiva per a tal de què tothom pugui trobar dins la seva oferta aquell MINI que li encaixi a la perfecció, oferint una diversitat de carrosseries i variants en el seu catàleg, difícilment igualable, per a cap altre fabricant.

MINI Cooper SD _0122

Així les coses, és obvi que MINI no podia pas deixar la versàtil carrosseria de 5 portes sense un potent motor de dièsel capaç de convertir l’icònic model britànic en un pràctic vehicle urbà de llarg abast, comportament esportiu i baixos consums.

El MINI Cooper SD va animat per un motor dièsel de quatre cilindres amb tecnologia MINI TwinPower Turbo de 1.995 cc de cilindrada. Aquest propulsor rendeix 170 CV a 4.000 rpm, amb un parell màxim de 360 ​​Nm entre 1.500 rpm i 2.700 rpm i declara una acceleració de 0 a 100 km/ h en 7,4 segons i una velocitat màxima de 225 km/h. Xifres que signaria qualsevol Hatchback esportiu fins i tot mogut per benzina.

MINI Cooper SD _0119

Com podeu imaginar tanta cavalleria converteix al nostre MINI Cooper SD 5p en una autèntica bala. El motor sona i és bastant brusc, cosa que no fa, almenys en aquest cas, sinó reforçar el seu esperit d’esportista. Perquè sona molt a gas-oil, però no sona lleig. Sona a bronques i es que ho és. A aquesta Mini fera li va la marxa, i com que a mi també, tota la prova la va fer amb el botó Sport en mode “ON”. Aquesta conducció penalitza molt els consums que s’han mogut per sobre dels 7,5 litres. Però per gastar poc ja hi ha el One de 75 cv no? Aquest Copper SD és quasi tan divertit com ho pugui ser un Cooper S, clar que els motors de benzina sempre ens ofereixen un funcionament més esportiu gràcies a la seva estirada extra i finor de funcionament.

MINI Cooper SD _0134

Ja he comentat altres cops que a mi em sembla que els MINI amb la batalla allargada em semblen més equilibrats que els 3 portes. La seva llargària extra, respecte a un MINI 3p , el fa més aplomat, una mica menys nerviós, pero sense perdre ni una mica del seu caràcter tan directe. Amb el Cooper SD faràs forces més mans, el MINI és més exigent amb les habilitats del conductor, el Cooper SD et farà suar la cansalada si vols anar ràpid de veritat, però precisament això forma part del GO-KART feeling i de l’encant de MINI.

MINI Cooper SD _0113

El resultat es una maquineta de portar nens al cole i/o fer revolts molt divertida i molt exclusiva. Exclusivitat que ve de sèrie en qualsevol MINI, sobretot per la seva quasi infinita possibilitat de personalització, serà difícil trobar un altre MINI que sigui exactament igual al teu. La pega es que això s’aconsegueix a base d’opcions que no són precisament barates. Cal no oblidar però que estem davant un producte que vols ser exclusiu i Premium … I això sempre es paga.

MINI Cooper SD 5 portes

MINI Cooper SD 5 portes
7.8333333333333

Motor

8/10

    Comportament

    9/10

      Confort

      8/10

        Equipament

        7/10

          Consums

          8/10

            Seguretat

            9/10

              M'agrada

              • - Caràcter MINI
              • - Prestacions Motor
              • - Imatge Premium
              • - Practicitat Afegida

              Milloraria

              • - Accés Places Posteriors
              • - Preu Opcions
              • - Tacte del Canvi