Mercedes-Benz GLC 220d : La Nova Estrella dels SUV mitjans
Mercedes Benz ha presentat recentment el relleu del seu SUV mitjà , diem adéu al GLK i donem la benvinguda al GLC. La nova denominació del model deixa ben clar que el nou SUV mitjà d’Stuttgart deriva de la plataforma de l’actual Classe C i és en aquest segment en el qual s’inscriu.
Un segment en el qual arriba per plantar cara als seus compatriotes, els exitosos BMW X3 i Audi Q5, quelcom que mai va aconseguir el GLK. Amb el GLC però tot serà diferent el nou SUV compacte de Mercedes canvia de dalt a baix per adaptar-se als gustos dels consumidors i es presenta més premium que mai.
La seva imatge exterior ha canviat per complet partint del nou llenguatge estètic del Classe C. La seva batalla ha crescut en 11 centÃmetres i la seva longitud total ho ha fet en 13 centÃmetres. També ha crescut en alçada i amplada 5 centÃmetres respecte al GLK. Aquests nous mesuraments permeten que la seva lÃnia resulti molt estilitzada i fins i tot amb un toc esportiu.
El GLC ha crescut en dimensions, però alhora, grà cies a l’ús de materials com l’alumini, acers d’alta i molt alta resistència aixà com el plà stic, s’ha aconseguit reduir uns 80 kg de pes que de bon segur el faran més eficient i es notarà també en la dinà mica del vehicle.
Segons els nostres gustos i preferències podrem optar per un acabat exterior esportiu, amb el paquet AMG o un especialment pensat per a qui en faci un ús més intensiu fora de carretera, paquet Off-Road, que milloren els angles d’atac i sortida que ens facilitaran la feina.
Un cop dins de l’habitacle ens trobem amb un interior inspirat igualment en el Mercedes Classe C. Com no podria ser de cap altre manera ens trobem amb un ambient Premium construït amb materials d’alta qualitat, des del primer moment, un s’adona que està assegut cotxe de luxe.
Una ampla i elegant consola central marca la personalitat de l’interior. A la part central del davantal hi trobem la pantalla tipus “tablet” que governa tots els sistemes d’entreteniment amb l’ajut de la ja tÃpica ruleta i una superfÃcie tipus trackpad que obeix a ordres tà ctils.
La posició de conducció és molt confortable. Les nombroses possibilitats de regulació de les butaques elèctriques que equipen la nostra unitat t’ajuden molt en l’operació. Els respatllers recullen molt bé el cos i no permetran que ens movem massa ni tan sols en les carreteres més revirades. El confort i la duresa de la base és l’adient per a passar-hi hores al volant.
Els passatgers de les places posteriors també gaudiran d’un elevat grau de confort en les seves places exteriors. La plaça central veu limitat el seu confort per la presència d’un voluminós túnel de transmissió. L’espai que tenim pel damunt dels nostres caps és força notable, més encara tenint en compte que portà vem el sostre solar panorà mic opcional que sempre resta una mica d’alçada a l’habitacle però que ens regala una lluminositat extra que fa força més agradable l’interior.
Mercedes anuncia 550 litres de capacitat pel maleter del CLC. Aquesta xifra és la resultant si sumem la capacitat del doble fons del maleter a la de la cavitat principal. No estaria gens malament si no fos perquè el doble fons, de bones dimensions, té espais marcats per una caixa de plà stic plegable, la xarxa de subjecció de la cà rrega (quan no s’utilitza) i el kit repara punxades. El que el fa poc hà bil com per comptar-lo com a espai addicional al maleter. Aixà doncs des del terra fins a la safata ens trobem amb un espai útil d’uns 430 litres, al lÃmit inferior del segment.
Sobre la carretera el Mercedes Benz GLC ens ofereix un confort de bona berlina. S’ha treballat a fons en un sofisticat esquema de suspensions compost per un suport integral d’alumini a la part davantera del que parteixen 4 braços d’alumini amb molles helicoïdals, amortidors bi-tubulars de gas a pressió amb sistema d’amortiment progressiu, estabilitzador transversal per barra de torsió i darrere llueix de 5 braços i idèntic equip de molles, amortidors i estabilitzadores.
Grà cies a aquest disseny de suspensions el GLC aconsegueix contenir els moviments de l’extra d’alçada propi d’un SUV i mantenir-se pla sobre la carretera fins i tot si decidim augmentar el nostre ritme en una carretera revirada. La tracció integral 4Matic, amb un repartiment de parell fixat d’origen en un 45/55 per cent davant / darrere i amb una electrònica que emula la funció d’un autoblocant, li aporten al GLC el seu toc de dinamisme.
De tota manera jo agrairia que els amortidors progressius arribessin a un punt més de duresa. En un exercici bà sic de test d’amortidors, com és passar els badens a velocitat SUV, els amortidors arribaven a fer tope transmetent-nos un cop sec a l’esquena. No sempre anar més tou és més confortable.
Llà stima no haver pogut provar una unitat equipada la suspensió pneumà tica AIR BODY CONTROL. Una suspensió per ara única en el seu segment. L’ AIR BODY CONTROL si que és una autèntica suspensió pilotada que permet per exemple baixar la carrosseria del GLC en 15 mm quan seleccionem el mode Sport+ en el Dynamic Select (Selector de Modes de Conducció) o bé pujar-la 50 mm si disposem també del paquet Off-Road, que promet convertir el nostre GLC en un autèntic 4×4 digne hereu d’un Classe G.
El motor 2.2.d de 170 CV que mou la nostra versió es convertirà probablement amb el més venut dels GLC pel seu equilibri entre prestacions i eficiència. Aquest propulsor 4 cilindres de 2.143 cc. eroga 170 CV, voluntariosos cavalls i uns destacables 400 Nm de parell disponibles des de les 1.400 i les 2.800 rpm. No és un motor especialment brillant i a baixes revolucions continua sonant no massa fÃ, tot i que s’agreix el bon treball d’insonorització realitzat. A la que comença a girar relativament rà pid tot canvia i és suavitat el que transmet. Suavitat que es veu reforçada pel nou canvi de 9 velocitats 9G-Tronic que ens regala unes transicions imperceptibles i una gamma de relacions que permet treballar al motor sempre en el règim de gir optim per mantenir una bona dosi d’empenta sota el peu dret.