La possible absorció d’Aston Martin per part de MercedesBenz és un dels rumors més coneguts i estesos d’aquest any. Tot va començar l’any passat, el 2013, quan la casa de Stuttgart va adquirir un 5% del paquet accionarial de la llegendària casa britànica a canvi d’ajudes tècniques en el desenvolupament dels seus productes i els drets d’utilitzar els motors V8 d’origen AMG als seus cotxes.

El motor V8 d'origen AMG

El motor V8 d’origen AMG

Arribats a aquest punt, cal recordar que Aston Martin és una de les poques fabricants europees que encara es mantenen independents dels grans conglomerats industrials del sector, i podrien ser objecte de desig per una gran companyia com MercedesBenz.

En declaracions al portal Automotive News Europe el cap executiu de MercedesBenz, Dieter Zetsche, va declinar la possibilitat d’absorbir Aston Martin, ja que segons les seves pròpies paraules “la diferència de volums de producció entre MercedesBenz (que fabrica més d’un milió d’unitats anualment) i la d’Aston Martin (uns 4.000 cotxes fabricats a l’any), impossibiliten aquesta compra“.

Altrament, Zetsche va confirmar que la casa alemanya seguiria proporcionant els seus motors a la casa britànica, en virtut del seu acord d’associació tecnològica, i que les relacions entre les dues fabricants són fluides.

Presentació del nou Lagonda

En un altre ordre de coses, i en relació amb Aston Martin, els britànics van presentar la passada setmana el nou Lagonda, una gran berlina de luxe que pretén vendre moltes unitats als països àrabs.

Nou Lagonda Taraf presentat a Dubai

Nou Lagonda Taraf presentat a Dubai

La producció del nou cotxe, limitada a 100 unitats, va motoritzada amb un V12 de sis litres i uns interiors d’ensomni que fan del nou Lagonda el supercotxe de luxe de l’any i en un dels més desitjats, per la seva limitada producció.