Mercedes-AMG GT S

El passat 27 de maig va ser un dia molt especial. Varem assistir a l’AMG Driving Experience que organitza Mercedes al Circuit de Castellolí, on varem tenir l’oportunitat de provar l’A 45 AMG, el C 63 AMG (l’últim V8 atmosfèric de Mercedes), i  per posar la cirereta al pastís, l’excels Mercedes-AMG GT S.

Us poso al dia amb dades del Mercedes-AMG GT S. Motor V8 dinamitzat amb dos turbos, que entrega 503 cavalls de violència pura al tren posterior mitjançant una superba caixa de canvis de 7 velocitats automàtica, amb mode manual (de resposta absolutament immediata). Acceleració de 0 a 100 km/h en 3,5 segons i una velocitat màxima de 310 km/h. Abans de pujar havia de gestionar masses emocions. Tenia por de sentir-me intimidat al seure al seu interior i a la vegada sabia que estava realitzant un somni, per tant, havia de valer la pena. Ja havia pujat de copilot amb l’experimentat company Ferran Boada, però posar-se al volant són paraules majors. Doncs bé, l’interior em va semblar dissenyat, no per espantar, sinó per fer-te sentir l’amo d’allà on vagis.

Interior AMG GTS

Elegant, exclusiu, esportiu, allunyat del món dels mortals. Ha passat un mes i encara somio el so del V8 Biturbo. Ràpidament sents com el cotxe no et vol espantar i et demana que el facis rugir. I això vaig fer. Vaig iniciar la marxa amb el mode Sport. Els instructors ens van recomanar la configuració més tova per la suspensió, ja que l’asfalt no era totalment llis en algunes zones del traçat de Castellolí, però després de la primera volta, cada cop volia més i més AMG GT S. Es pot regular independentment del mode de conducció, però vaig decidir “trastejar” el mínim i centrar-me en gaudir del que tenia entre mans.

Només canviar al mode Sport Plus el soroll de l’escapament ja era diferent, una mica més BRUTAL del que ja era abans i la bèstia alemanya es tornava més “muscle car”. Ajudes a la conducció més permissives, canvi més precís i altres coses que amb tres voltes no vaig percebre però que desplegaven una simfonia d’emocions i sensacions de la que encara no m’he recuperat. Arribar a 230 km/h al final de la recta n’és una a la que amb aquesta obra d’art te’n acostumes de forma preocupant, juntament amb la de frenar-lo abans d’entrar al revolt.

Us recomano molt el vídeo de l’experiència que vam fer amb el meu col·lega Aleix Castells i des d’aquí no puc fer altra cosa que agrair a la gent de Mercedes-Benz España la consecució d’aquest somni.