Fa unes setmanes ja us ho vam avançar. Mazda estava preparant el retorn de la saga de models RX, i preparava una sorpresa pel Saló de Tòquio.

Doncs bé, Mazda ha confirmat que el RX serà un prototip que vol ser comercialitzat a mitjà termini, i que el seu equip d’enginyers han aconseguit crear un motor rotatiu (Bòxer) que compleix amb les estrictes normatives anticontaminació europees i americanes (raó per la que Mazda va deixar d’emparar aquest tipus de motors fa deu anys). Aquest motor, dotat amb la tecnologia SKYACTIV-R, promet un bon rendiment alhora que manté un pes equilibrat pel vehicle, i que ajudat per dos turbos erogaria una potència d’uns 300cv.

tokyo-show-2015-web-017_0redux

El nou RX-Vision és realment espectacular.

 

El RX-Vision és un esportiu amb motor davanter i propulsió (tracció darrere), que crida l’atenció per la seva carrosseria i el seu perfil esportiu, ample (poc menys de dos metres), de poca alçada (110 centímetres), compacte (tot just uns 4’2 metres) i amb un capó allargat.

Amb aquest model Mazda vol “recuperar una de les senyals d’identitat pròpies de la marca”, com és el seu vessant esportiu (no en va Mazda fou la primera marca nipona en guanyar a Le Mans) i la tradició dels motors rotatoris.