Segons explica el periodista britànic Jim Holder al web Autocar, la italiana Maserati està preparant la fase final del desenvolupament dels dos nous models de la marca (el Levante i l’Alfieri) per iniciar la seva comercialització els anys 2015 i 2016 respectivament.

En Jim Holder va poder entrevistar al director de màrqueting de la marca del trident James Cowan, qui va confirmar els futurs llançaments i va mostrat les línies mestres que vol seguir la companyia de Bolonya en la seva estratègia de creixement, que tants bons resultats els ha donat fins ara.

Maserati Levante

Maserati començarà a comercialitzar la primera SUV de la història de la marca, la futura Levante, durant els propers mesos, i espera poder estar disponible a la segona meitat del 2015 o a tot estirar, inicis de 2016. El Levante suposa un canvi de rumb i direcció de la marca, que ja no vol estar associada com l’eterna germana petita de Ferrari, si no que vol iniciar un recorregut d’èxit amb una marcada personalitat pròpia.

El Levante, equipat amb un sistema de tracció total, aprofitarà alguns elements tècnics i electrònics de Jeep (especialment del Grand Cherokee), i amb transmissió automàtica. Aquest sistema promet unes capacitats off-road superiors a les de la seva competència, una qualitat molt valorada al mercat nord-americà.

Però el més espectacular del futur Levante, i on voldrà marcar les diferències respecte els existents BMW X6, Porsche Cayenne o Audi Q7 és la seva gamma de motors que inclourà motors benzina, enfocats al mercat americà, amb un motor d’accés V6 turbo de tres litres que rendirà 410 cavalls i un de superior V8 3.8 amb doble turbo que oferirà 530 cavalls. Pel mercat europeu el futur Levante oferirà un V6 dièsel de tres litres que oferirà 271 cavalls.

Maserati Alfieri

L’altre gran carta de Maserati per consolidar la seva trajectòria de creixement és el futur Maserati Alfieri, presentat al darrer Saló de Ginebra i que segons James Cowan, serà comercialitzat al 2016. Per l’any següent, el 2017, Maserati també preveu el llencament d’un model cabrio (descapotable) de l’Alfieri.

Segons Cowan, “l’Alfieri és un cotxe ambiciós, que ens ha d’ajudar a conseguir vendre 75.000 cotxes a l’any”. Per aconseguir-ho remarca que “ volem que l’Alfieri es converteixi en un objecte de desig, en la línia del Jaguar F-type o el Porsche 911. Tanmateix, volem que el nostre prodcute sigui més exclusiu que els dos anteriors”. Probablement Cowan es refereix a un preu de venda superior al dels seus rivals a causa de les poques unitats produïdes, quan es refereix a l’exclusivitat de l’Alfieri.

A diferència del Levante, el futur Alfieri estarà disponible en una versió de propulsió i una altre de tracció total, totes benzina. La versió de propulsor estarà impulsada per un motor V6 que generarà 404 cavalls de potència, mentre que la versió amb tracció total, tot i ser equipada amb el mateix motor, generarà 513 cavalls gràcies a un doble turbo.

A primer cop d’ull sorprèn l’absència d’un motor V8 pel nou Alfieri. Tal com explica James Cowan “aquest motor està reservat per la futura generació del Gran Turismo, que veurà la llum a 2018”. En la mateixa entrevista, Cowan afirma que el futur Gran Turismo només disposarà de sistema de propulsió per entregar els més de 550 cavalls que oferirà el seu potent motor.