Marc Coma, pilot de 38 anys (1976) actual campió del Dakar i un dels millors pilots de motociclisme de la història de Catalunya, ha anunciat avui per sorpresa la seva retirada del món competitiu.

El pilot d’Avià, que ha desenvolupat gairebé la totalitat de la seva trajectòria a l’equip KTM, deixa la moto per dedicar-se a la direcció tècnica esportiva del ral·li Dakar, la seva gran passió. No debades, el d’Avià ha competit al Dakar de forma ininterrompuda des de l’any 2002, i l’ha aconseguit guanyar en cinc ocasions, a les edicions de 2006, 2009, 2011, 2014 i 2015.

dakar-2015-marc-coma-ktm-red-bull-victoria

 

Al seu ja impressionant palmarès a la prova reina cal sumar-hi sis campionats del món de raids, corresponents als anys 2005, 2006, 2007, 2010, 2012 i 2014. A aquest impressionant palmarès cal afegir el fet que enguany encapçala l’edició del mundial de raids i l’edició de l’esportista català de l’any de 2007.

La seva retirada ha causat sorpresa, ja que molts esperaven que el veterà pilot català mirés d’igualar la fita del pilot gal Stéphan Peterhansel, que havia guanyat sis edicions del Dakar als anys 90 a bord d’una Yamaha.

El Dakar es queda sense un pilot excepcional, per bé que els seus coneixements i criteri seran cabdals per poder veure futures edicions encara més espectaculars, si s’escau, de la prova que actualment es celebra al subcontinent sud-americà.

Altrament, la seva marxa podria obrir la porta definitivament a una nova fornada de pilots entre els que destaca el castellonenc Joan Barreda, que a bord de la seva Honda ja va posar molt difícils les coses a Marc Coma a les darreres edicions del Dakar, al català Jordi Viladoms, fidel company de Coma els darrers anys i per què no, a la pilot de Corbera Laia Sanz, que possiblement heretarà el lideratge mediàtic de l’equip KTM a la prova més exigent del món.