El moviment de peçes de les darreres hores a la cúpula del grup VAG ha provocat que el fins ara president de Seat, Jürgen Stackmann, marxi cap a Wolfsburg per assumir la secció de vendes i màrqueting global del grup VAG.

El seu successor al capdavant de la marca de Martorell serà l’italià Luca de Meo. Aquest italià, nascut a Milà l’any 1969 i llicenciat en Ciències Empresarials, arriba procedent d’Audi, però té una dilatada experiència al sector automobilístic, ja que entre altres, ha estat directiu de màrqueting a les marques Lancia, Abarth i Alfa Romeo (on reportava directament als Agnelli).

Luca de Meo

La seva bona feina al país transalpí li va servir per ser fitxat per Ferdinand Piëch per ocupar la gestió de vendes i màrqueting de Volkswagen i Audi.

Stackmann, que havia dirigit Seat els darrers dos anys i mig, ha aconseguit un balanç positiu, ja que ha aconseguit millorar les vendes un 22%, ha col·locat el León com un dels referents del seu segment i ha assegurat una inversió de més de 3.000 milions d’euros durant els propers cinc anys a la planta de Martorell.

Per la seva banda, aquesta serà la primera experiència de Luca de Meo al capdavant d’una marca global, ja que fins ara sempre havia estat enquadrat al comandament dels departaments de màrqueting i vendes. Tanmateix, el fet de ser un home de la confiança de Piëch i del flamant president Müller facilitarà la seva presa de decisions al capdavant de la marca catalana. Encara és molt aviat per fer valoracions d’aquest nomenament, però el fet de ser originari d’un país llatí pot haver influenciat a l’hora de decidir fer a Luca de Meo màxim responsable de Seat.