Lotus ha presentat el nou Elise Cup 250, substitut del Cup 220, vigent fins avui. El nou model, 21 quilos més lleuger que el seu predecessor (homologa un pes de 931 quilos gràcies a l’ús de materials lleugers com la fibra de carboni), utilitza el mateix motor de gasolina de quatre cilindres amb una cilindrada d’ 1.8 litres. Tot i emprar el mateix propulsor, el nou model arribarà als 237 cavalls i un parell màxim de 249 Nm, el que suposa un guany de vint cavalls respecte el seu predecessors.

lotus

Gràcies a aquest increment de potència i reducció de pes, el nou Elise Cup 250 accelera de 0 a 100 en 3.9 segons i va marcar un temps quatre segons més ràpid que el seu predecessor al circuit de proves de Lotus a Hethel, Anglaterra.

El kit de carrosseria s’ha optimitzat per obtenir un millor coeficient aerodinàmic, mentre que els enginyers han optat per importants mesures d’estalvi de pes com ara una bateria deu quilos més lleugera fabricada amb ions de liti, nous seients de fibra de carboni i llandes d’aliatge forjada ultra lleugers de 16 polzades al davant i 17 polzades en la part posterior.

lotus3

A més, els clients que ho desitgin, poden adquirir un paquet opcional “Aero”, amb més elements de fibra de carboni, com ara el divisor frontal, l’aleró posterior, i els difusors del darrere, que redueix el pes en deu quilos extra, obtenint un pes a la bàscula de tan sols 921 quilos.

El nou model segueix utilitzant els components de la suspensió i frenat els esports de motor derivat del Elise Cup 220, mentre que empra pinces Brembo de dos pistons a les rodes davanteres i d’un sol pistó a les posteriors. A més, aquest Lotus Cup 250 estrena el nou sistema de gestió dinàmica “DPM”, que proporciona una millor resposta de l’accelerador, redueix els llindars de lliscament de tracció i elimina el subviratge, cosa que permet un millor control global del vehicle.

lotus2

Els interiors inclouen acabats en Alcàntera en vermell o negre, amb acabats opcionals de cuir. A més, té un sistema d’entreteniment amb connectivitat per a iPod i Bluetooth, i un nou botó d’arrencada del motor sense clau.