Quan vàrem tenir l’oportunitat de provar el Sèrie 2 més potent fins el moment, l’ M235i , (pots llegir-ne la prova aquí i veure´n el vídeo aquí)  ens va quedar molt clar el potencial de la base i vàrem començar a sommiar amb un possible M2.

1472835696396344357

El nou BMW M2 Coupé no solament és successor directe del BMW Sèrie 1 M Coupé, sinó que, pel seu plantejament automobilístic, també és, diverses generacions després, un descendent del primer BMW M3 de la sèrie E30, així com del BMW 2002 turbo . Gràcies al seu potent motor de sis cilindres en línia, a l’agilitat que li confereix la tracció posterior o a l’adopció del xassís esportiu M d’alumini.

1472835695711947045

El nou propulsor de sis cilindres en línia, de 3.000 cc del nou BMW M2, proveït de la tecnologia M TwinPower Turbo més moderna, té una potència de 272 kW / 370 CV a 6.500 rpm (consum combinat de combustible de 8,5 l / 100 km; emissions combinades de CO2: 199 g / km) *, tota una fita en el segment dels cotxes esportius compactes d’altes prestacions. Igualment fascinant és el lliurament de la potència. El parell màxim de 465 Nm arriba a ser per uns breus instants de 500 Nm amb la funció «overboost». En aquestes condicions, el nou BMW M2 Coupé, equipat amb la caixa de canvis M opcional de set marxes amb doble embragatge (M DKG) i proveït de la funció «launch control», és capaç d’aturar el crono en només 4,3 segons en accelerar de 0 a 100 km / h. La velocitat punta és de 250 km / h amb tall electrònic. A més, el consum del model equipat amb la caixa de canvis automàtica M DKG és de tan sols 7,9 litres * als 100 quilòmetres, mentre que les emissions de CO2 només són de 185 g / km *, demostrant-se així la gran eficiència del cotxe.

1472835696292067877

El nou BMW M2 torna a col·locar el llistó de referència una mica més alt en el segment dels cotxes esportius compactes d’altes prestacions, gràcies als seus eixos d’alumini, provinents dels models BMW M3 / M4, a les llandes d’aliatge lleuger de 19 polzades amb pneumàtics de diferents dimensions, a l’adreça M Servotronic amb dues línies característiques, així com al sistema de frens M de materials compostos. Bona part de la superioritat del BMW M2 Coupé s’explica pel diferencial M de regulació eléctrónica, creat per optimitzar la capacitat de tracció i l’estabilitat dinàmica. Amb M Dynamic Mode (MDM) del sistema de control dinàmic de l’estabilitat (DSC), que permet un lleuger lliscament dels pneumàtics per a derrapar controladament en traçar corbes en els circuits, el conductor pot gaudir al màxim al volant.

1472835695621038373

A simple vista resulta evident que el nou BMW M2 Coupé és un automòbil que pertany a la gamma de BMW M. El seu disseny subratlla les seves qualitats dinàmiques. El nou BMW M2 Coupé, inspirat en models que van marcar la història de l’esport de competició automobilística de BMW, treu a la llum clarament l’extraordinari potencial esportiu que alberga.

1472835695899089445

Així ho confirmen el faldó davanter més baix, proveït de grans entrades d’aire, els seus musculosos flancs que inclouen les típiques brànquies que distingeixen als models M, les llantes d’aliatge lleuger de 19 polzades amb l’inconfusible disseny de dobles ràdios, així com la saga, ampla i de nítides línies, en què sobresurten les cues d’escapament doble. El caràcter típic d’un model de BMW M també es manifesta a través del disseny de l’habitacle. Els guarnits de alcántara a les portes i en la consola central, així com diversos elements de fibra de carboni visible, creen un ambient selecte i, alhora, esportiu, accentuat addicionalment mitjançant costures de contrastant i l’emblema M a diverses superfícies acuradament seleccionades . Amb els seients esportius, el volant esportiu M i la palanca de canvis M, el conductor del nou BMW M2 pot tenir en tot moment el seu cotxe sota control.