La nova cara del BMW Sèrie 1
Fa unes setmanes vam poder prendre contacte amb el BMW 118d, en una extensa prova que vam tenir el plaer d’explicar. Doncs bé, avui mateix BMW ha presentat el nou aspecte de la sèrie 1, que s’actualitzarà enguany amb diverses actuacions d’actualització estètica.
En primer lloc, els dissenyadors de BMW han incidit en el frontal, amb un disseny més allargat i estilitzat dels fars, trencant amb la lÃnia més abalisada i arrodonida del seu predecessor. La calandra i els espòilers també han estat redissenyats i actualitzats, donant un aspecte més agressiu i si es vol, masculÃ, a la sèrie 1.
La zona posterior del cotxe també ha estat redissenyada, amb la introducció dels fars posteriors en forma d’ “L”, una de les senyes d’identitat de la marca bavaresa al llarg del temps, i introduint l’ús de Led pels pilots vermells del vehicle.
Les lÃnies laterals del nou Sèrie 1 no canvien massa, per bé que accentuen la nervadura central fent que la nova sèrie 1 adquireixi un aspecte més atlètic i esportiu que el seu predecessor.
Els interiors de la sèrie 1 també han estat objecte de revisió, i introdueixen alguns petits canvis com ara els nous acabats tèxtils dels seients, il·luminació dels botons de la consola central com ara els climatitzador o les sortides de ventilació dins de l’habitacle.
Però la nova sèrie 1 també presumeix d’actualitzacions en habitabilitat, oferint una major capacitat de cà rrega (un dels aspectes més criticats de la sèrie 1 des del llançament del primer model), i millores en el camp de la connectivitat, grà cies a una pila de noves opcions i actualitzacions del seu sistema de navegació BMW Connected Drive. Hi haurà quatre nivells d’acabats i equipament de la nova Sèrie 1, anomenades “Advantage”, “Sportline”, “Urban Line” i “M Sport“, que permetran diversos nivells de personalització estètica del vehicle.
Pel que fa a motoritzacions, la sèrie 1 mantindrà el motor col·locat en posició longitudinal i la tracció darrera o propulsió caracterÃstica dels de Munic. El nou BMW Sèrie 1 oferirà motoritzacions dièsel, i benzina, que tot seguit enumerem:
Dièsel
- 116d, de tres cilindres, un litre i mig de cilindrada i 116 cavalls.
- 118d, de quatre cilindres, dos litres de cilindrada i 150 cavalls.
- 120d, de quatre cilindres, dos litres de cilindrada i 190 cavalls.
- 125d, de quatre cilindres, dos litres de cilindrada i 224 cavalls.
Benzina
- 116i, de tres cilindres, un litre i mig de cilindrada i 109 cavalls.
- 118i, de quatre cilindres, dos litres de cilindrada i 136 cavalls.
- 120i, de quatre cilindres, dos litres de cilindrada i 177 cavalls.
- 125i, de quatre cilindres, dos litres de cilindrada i 218 cavalls
- M135i, de sis cilindres en lÃnia, tres litres de cilindrada i 326 cavalls.
Amb tot, els models M135i i 125d també es podrà n adquirir amb l’opció xDrive, és a dir, equipats amb tracció total. Destaca l’introducció, per primer cop en la Sèrie 1, dels motors “downsized” tricilÃndrics de litre i mig de cilindrada.