Alfa Romeo segueix immers en el procés de presentació internacional de tots els models de la Giulia, la nova berlina de la marca que vol competir amb els BMW Sèrie 3, els Jaguar XF, els Audi A4 i els Mercedes Classe C pel tro de les berlines Premium esportives europees.

Mentrestant, la marca llombarda segueix apurant la vida comercial de la Giulietta, l’únic compacte de la marca i que fins al moment no ha gaudit de la confiança majoritària del públic europeu. Conscients d’aquesta realitat, Alfa Romeo prepara una nova generació de compacte de cara a 2018-2020, on el seu successor o successora gaudirà d’una plataforma de motor longitudinal i propulsió, convertint-se en el que haurà de ser el model més esportiu (o amb pretensió esportiva) del segment C, sobretot ara que BMW ha anunciat que la propera generació de la Sèrie 1 disposarà d’una plataforma de tracció davantera.

alfa-romeo-giulietta-facelift-2016

Escassa renovació estètica

Però encara falta molt per veure el futur compacte d’Alfa Romeo, i mentrestant la marca italiana vol rendibilitzar al màxim la vida comercial de la Giulietta, que de moment és el buc insígnia de les vendes de la marca a Europa, fins l’arribada de la Giulia.

Conscients d’aquesta necessitat, Alfa Romeo presentarà un nou frontal per la Giulietta el proper 24 de febrer, que alterarà lleugerament el disseny actual, vigent des de 2010. El nou frontal disposarà d’una calandra central més gran, i substituirà les barres actuals (vigents des de l’època del 147) per un de nou estil rusc d’abella, com el que disposa la seva germana gran, la Giulia. Les entrades d’aire inferiors i els espòliers també es renovaran, cercant una imatge més agressiva o esportiva.

2016-alfa-romeo-giulietta-invite

Per contra, Alfa Romeo no retocarà la part posterior del vehicle, un dels encerts estètics més importants de la marca italiana als darrers anys. Amb aquestes petites actualitzacions, FCA espera poder revifar les vendes d’un compacte que ha rendit per sota de les expectatives de propis i estranys.

Despareix la Giulietta QV?

Un altre dels rumors que la marca hauria de dissipar és la possible desaparició de la Giulietta Quadrifoglio Verde, i el seu canvi de denominació vers Giulietta Veloce o Speciale. L’actual Giulietta Quadrifoglio Verde eroga 240 cavalls d’un motor benzina 1.7 (el mateix motor que equipa el celebrat i exitós 4c).

Alfa-Romeo-Giulietta-Quadrifoglio-Verde-2014-11-650x433

Amb la nova Giulia Quadrifoglio Verde i el seu motor V6 de 510 cavalls d’origen Ferrari, la potència de la Giulietta actual sembla poc adequada, i per això es planteja la reconversió del seu nom comercial, per no confondre a possibles compradors de la berlina esportiva i respectar la nomenclatura de la històrica marca italiana.