L’Alfa Romeo Giulietta, l’icònic compacte italià, rebrà una lleu actualització estètica i mecànica de cara al proper Saló de Ginebra, per afrontar la recta final de la seva vida comercial tot rejovenint una mica les faccions del vehicle.

alfa-romeo-giulietta-2017-201626148_25

La Giulietta (que prenia el nom de l’històric model dels anys 60 del segle passat) portava al mercat des de l’any 2010, sense haver patit cap gran canvi estètic remarcable. Tot i ser un dels models més bonics del seu segment, la Giulietta no ha tingut l’èxit comercial que esperava Alfa Romeo, amb xifres de vendes molt modestes fins i tot a mercats tradicionalment proclius com Itàlia, França Alemanya o el Regne Unit.

Els -escassos- canvis estètics de la nova Giulietta es centren en una nova calandra, més gran i pronunciada que fins ara, amb la introducció de la forma de rusc d’abella en substitució de les calandres amb franges horitzontals pròpies d’Alfa Romeo. Els espòilers i entrades d’aire inferiors també empren la nova reixa frontal en forma de rusc d’abella, heretada directament de la Giulia, la seva germana gran. Les versions més potets i els acabats superiors presenten també una franja de color vermell que recorre horitzontalment la calandra i la part baixa del frontal. Un altre dels canvis que presenta la Giulietta en aquest rentat de cara son els grups òptics, que incorporen la tecnologia i la forma de les llums del 4c, en una mena de tribut al model més passional de la marca.

alfa-romeo-giulietta-2017-201626148_22_1

Poc o gens ha canviat als interiors: la Giulietta presenta alguns canvis en el pom del canvi de marxes, a la consola central i presenta noves tapisseries i acabats als seients davanters. També s’ha millorat la mida de la pantalla tàctil (passa de cinc a sis polsades) i s’ha integrat el sistema Uconnect, que permet connexió interactiva amb el nostre smartphone i/o dispositiu electrònic.

alfa-romeo-giulietta-2017-201626148_26

Adéu a la Giulietta Quadrifoglio Verde

Una de les sorpreses més inesperades de l’actualització del compacte llombard ha estat la desaparició de la nomenclatura Quadrifoglio Verde per la Giulietta, i la seva substitució pel mot Veloce.

Aquest canvi de nomenclatura respon al fet que la versió més potent de la Giulietta, alimentada pel motor 1.75 TBi i que eroga 240 cavalls, queda lluny dels 510 de la seva germana gran, la Giulia Quadrifoglio Verde. Per això des d’Alfa Romeo han optat per canviar-li el noma aquest model més «descafeïnat» i reservar el trèvol per versions que realment esdevinguin capaces de competir contra les versions més radicals dels seus rivals europeus.

alfa-romeo-giulietta-2017-201626148_21_1

Així doncs, Alfa Romeo ha reestructurat els noms de tota la gamma Giulietta. Les versions d’accés es diran Giulietta, mentre que les versions més potents i equipades rebran cognoms en ordre ascendent: Super, Tecnica, Speciale i finalment, Veloce.

alfa-romeo-giulietta-2017-201626148_24

Motor ja conegut

La Giulietta continuarà utilitzant els mateixos motors ja coneguts (i provats) per la marca. Les mecàniques benzina 1.4 MultiAir ofereixen potències de 120 (benzina i GLP) i 150 cavalls, mentre que la 1.4 Tbi segueix oferint potències de 170cv. Al capdamunt de tot, es situa el 1.75TBi, i el seu motor de 240 cavalls (el nou Veloce). Les mecàniques dièsel segueixen sent els coneguts 1.6 JTDM de 120 i 150 cavalls, i el 2.0 JTDM de 175 cavalls.

La gran novetat de la nova Giulietta serà la possibilitat d’associar el canvi automatitzat de doble embragatge TCT, fins ara reservades a les versions de 170 i 240cavalls, a les mecàniques menys potents de 120 i 150 cavalls JTDM (dièsel), que representen el gran gruix de les vendes de la Giulietta a Europa.