Alfa Romeo ha sorprès a propis i estranys durant la presentació de la Giulia Quadrifoglio Verde al Saló de Frankfurt. Si bé ja coneixem les espectaculars característiques tècniques i estètiques de la Giulia des de fa algun temps, Alfa Romeo ha anunciat a Frankfurt un temps d’escàndol que ha registrat la Giulia al vell circuit de Nürburgring Nordschleife.

alfa_romeo_QV_precio_italia_DM_2_1280x512c

Feia setmanes que les xarxes socials bullien amb suposats temps de la Giulia a la catedral del motor europeu. Els primers registres oscil·laven sobre els 7’43”. Molts usuaris havien vist la Giulia disfressada fent proves i més proves al circuit alemany durant la segona quinzena d’agost.

Però la xifra que va anunciar Alfa Romeo a Frankfurt suposa un autèntic temps d’escàndol: 7’ 39”, un registre que supera amb escreix els registres d’autèntics esportius com ara el R8 V10, Mercedes SLS AMG o Porsche 911 GT3. Un autèntic escàndol, vaja. Però és que a més, el registre de la Giulia deixa molt i molt lluny (a més de deu o vint segons) els temps les berlines de la competència com ara el nou M4, el C63 AMG o l’Audi RS4. De fet, aquest temps la consolidaria com la berlina de producció més ràpida del món en aquest circuit. Una dada poc important pel gran públic, però força significativa i important per a tants altres.

La controvèrsia s’ha despertat des del mateix moment de l’anunci. Alguns periodistes, experts i pilots han posat en dubte el temps de la Giulia al ring alemany, i sol·liciten quelcom més que les paraules dels executius d’Alfa Romeo a Frankfurt. Ras i curt, un vídeo íntegre “on board” que ensenyi el temps real de la Giulia, que de moment encara no ha transcendit. D’altres, fins i tot dubten que aquest temps el pugui homologar una berlina de producció, per molt potent que aquesta sigui, i especulen amb possibles modificacions del vehicle (alleugeriment de pes, neumàtics de competició…).

L’altre punt a destacar de la presentació de la Giulia és el seu preu final, que en aquesta versió Quadrifoglio Verde V6 de 510 cavalls oscil·larà entre el 70.000 € a Alemanya i els 100.000€ que costarà a Itàlia amb el “pack corsa” que inclou frens carbonocermàmics i seients de fibra de carboni (aquesta és la versió que ha aconseguit el rècord de Nürburgring). Un cop esgotats els models “Launch Edition”, el preu final de la Giulia Quadrifoglio Verde hauria d’estar al voltant dels 65.000€, i les versions “normals” tant dièsel com benzina (encara no presentades) haurien de partir d’uns 30.000€.

El que està clar és que Alfa Romeo ha aconseguit el cop d’efecte que tant desitjava. Caldrà estar atents a les properes setmanes per conèixer més detalls del que ja s’ha convertit en referència del seu segment.