_MG_9332 as Smart Object-1

D’una gran varietat d’utilitaris, el Picanto és el més petit de la família Kia. Al Saló de Ginebra de 2015 va aparèixer amb canvis en la seva aparença, com el re-disseny als seus para-cops i llums antiboira, ens ho va avançar en Ferran Vital al febrer. Amb els vehicles micro-urbans de moda, el veterà Picanto no podia faltar a la lluita per la corona. Ara hem tingut l’oportunitat de provar-lo.

Actualment Kia ofereix el Picanto 3p amb els acabats Basic i Concept i el 5p amb els acabats, Concept, x-Tech Eco-Dynamics, Drive, Sporty i Trendy. En quant a motors, podem optar a dues variants del Kappa II del grup Hyundai, el tricílindric 1.0 de 66 cv i un 1.25 que n’entrega 85. Aquest últim obliga a seleccionar els acabats Sporty o Trendy, però aporta l’opció d’un canvi automàtic de quatre velocitats.

_MG_9221-Pano as Smart Object-1-Edit

Si els prejudicis amb la marca Kia li van volar a Joel Carapuig amb la prova del Cee’d 1.4, per mi encara ho han fet més amb la prova del més econòmic del grup coreà. La nostra unitat era un x-Tech Eco-Dynamics, amb el motor de tres cilindres i el canvi manual de 5 marxes.

D’un simple cop d’ull te’n adones que les coses s’han fet amb criteri. S’ha buscat una estètica adequada per la ciutat, seguint la línia Kia i adaptada al gust dels compradors. Tot i ser conscients del seu preu, se’l veu ben acabat.

L’interior té un toc de qualitat que sorprén. Els materials no són el típic plàstic dur. La competència és dura dins el segment i no és convenient que els compradors quedin espantats pel que veuen des de la posició del conductor. Al contrari! El disseny del Picanto juga amb la part inferior del volant de dos radis i el climatitzador, ambdós platejats, estilitzant-lo. La posició de conducció és molt bona, i tenim també una bona sensació d’espai.

A més, equipa tot allò que podem necessitar: Sistema d’audio amb conexió AUX + USB, Bluetooth, ordinador d’abord, retrovisors elèctrics i calefactats, sensor de llums i control de creuer i velocitat, controlats des del volant. Tot el que podem necessitar, sí, però hi ha rivals que ofereixen equipament digne de Minority Report. No estaria de més tenir opcions.

IMG_5924

Pel que fa a les places posteriors, bones notícies, en podem trobar 3 i l’espai per les cames és francament bo. Les portes s’obren bé i del tot (no en tots els rivals), podent així accedir amb cadiretes per als nens o paquets més grossos. Així és el Kia Picanto, sense luxes ni ostentacions, però efectiu i amb tot el que un conductor de vehicles micro-urbans pot necessitar. A vegades oblidem l’objectiu més propi d’un cotxe. Per 8.752 euros, Kia ens pot vendre aquest model, amb tot el que ha de tenir un cotxe a l’any 2015.

_MG_8361

_MG_8363

El maleter és més gran que el de la majoria dels seus rivals i hi podem encabir fàcilment 3 maletes toves. Si ens quedem curts d’espai, podem abatre completament els seients posteriors, quedant-nos amb una superfície completament plana i còmode, fàcilment accessible per carregar les nostres vitualles.

_MG_8366

El motor de tres cilindres és molt bo. Seria fàcil dir que 66 cavalls es queden curts, però en un urbà d’aquestes característiques, amb 930 quilograms de pes en buit, i amb el preu ja esmentat, a priori no hi ha queixes. El consum mixt homologat indica que el Picanto gasta 4,4 l/100 km. En condicions normals, i al final de la prova (totalment mixta) no es va aconseguir baixar dels 5 litres. Nota molt positiva: tot i els tres cilindres, no notem vibracions estranyes ni al volant, ni a la palanca de canvi, ni finestretes. Suau i confortable.

Quan el carreguem o estem en pendent si que notem una falta de potència, sobretot quan necessitem realitzar una incorporació o avançament. Hem de ser cautelosos i saber que portem un petit urbà. Dins la ciutat tot correcte. Un angle de gir boníssim, suspensió molt confortable i un cop hem acabat de circular, molt fàcil d’estacionar. Nota negativa: fre massa brusc. Sembla que es comporti com un interruptor de ON-OFF i a la ciutat i en embussos convé aturar els vehicles de forma suau. Fora de la ciutat, a l’autopista, també es comporta correctament, tot i que amb soroll de vent, podem circular a 120 km/h sense por.

En definitiva trobo el Picanto un bon negoci. Entre 8.000 i 11.000 euros podem obtenir un cotxe que atorga el que has pagat, ni més, ni menys. I si tenim la sensació que per pagar poc obtindrem mala qualitat o falles mecàniques, recordo que Kia ofereix 7 anys de garantia en tots els seus models. Així de segurs n’estan.
Ferran Rosàs

Imatges d’Aleix Castells i Ferran Rosàs

Kia Picanto

Kia Picanto
6.5833333333333

MOTOR

7/10

    COMPORTAMENT

    7/10

      CONFORT

      7/10

        EQUIPAMENT

        5/10

          CONSUMS

          7/10

            DISSENY

            8/10

              M'agrada

              • - Preu. Obtens el que pagues
              • - Confort
              • - Garantia de 7 anys

              Milloraria

              • - Poc equipament seleccionable
              • - Manca de potència (relativament negatiu)
              • - Poc recorregut de fre