Infiniti vol plantar cara al segment dels vehicles compactes de luxe europeus. I ho vol fer mitjançant el flamant Q30, un vehicle diferent als seus competidors, dotat d’una estètica i un llenguatge molt personal.

El Q30 no és un compacte a l’ús, però tampoc respon al plantejament dels SUV compactes. Més aviat el nou Q30 és un «Crossover», un vehicle a mig camí entre els totcamins i els vehicles compactes tradicionals. Amb aquest estil i estètica particular, Infiniti vol restar protagonisme a un segment dominat per les marques germàniques, que juguen la lliga amb tres cavalls guanyadors com l’Audi A3, el BMW Sèrie 1 o el Mercedes Classe A.

Q30

Precisament el Q30 comparteix plataforma, components i motors amb el model de Stuttgart, fruit de l’acord i l’aliança empresarial entre Nissan (casa mare d’Infiniti), Renault i Mercedes. Amb unes mides de 4’49 metres de llarg i només 1’49 d’alçada, aquest Q30 ja mostra les seves intencions i la seva vocació urbana, gens compatible amb experiències o aventures “off-road”. Al compatir la plataforma i motors del Classe A, aquest Q30 utilitza un sistema de tracció davantera (Mercedes  sí manté versions de tracció total pels vehicles AMG) i suspensions independents a les quatre rodes. Pel que fa als motors, Infiniti ofereix les variants dièsel i benzina (ambdós turboalimentats) que ja equipen Classe A i GLA(en el cas del motor dièsel d’accés, d’origen Renault). Així doncs, hi ha tres motors benzina de 122, 156 o 211 cavalls, i dos dièsel de 109o 170 cavalls. Els motors poden anar associats a una caixa de canvis manual de sis velocitats o una automàtica de doble embragatge i set velocitats.

Estèticament, Infiniti ha volgut impregnar al Q30 amb diversos elements molt personals, com ara la curiosa i original caiguda del pilar C, un capó allargat i estilitzat (que reforcen una presència esportiva), i uns grups òptics afilats, que de la mà d’unes nervadures laterals molt marcades atorguen al conjunt una imatge poderosa, gairebé musculada.

Q30 2

Els interiors del Q30 també responen a les exigències d’un segment tan competitiu com el dels compactes Premium. Infiniti ha destinat molts recursos per crear un habitacle molt elegant, amb detalls esportius i dinàmics, cercant al màxim la integració del conductor i els ocupants per crear un ecosistema propi, enfocat al benestar i comoditat. Evidentment els acabats i els extres depenen també dels diversos nivells d’acabats proposats per Infiniti, que reben el nom de «Base», «Premium» o «Sport».

Tot i els arguments proposats per Infiniti, hom creu que serà molt difícil per la marca nipona fer-se un lloc en un segment dominat pels fabricants alemanys. Conscient d’aquesta dificultat, Infiniti apostarà per lliurar batalla en el terreny del preu, ja que les versions més bàsiques arrenquen a partir de 24.000€, i pràcticament sempre ofereixen un preu més competitiu que els rivals germànics a igualtat d’equipament, motors i acabats.