Al mercat actual hi havia un supervendes que s’estava quedant una mica enrere si el comparàvem amb la competència. El Seat Ibiza necessitava una actualització que el posés a nivell, i sembla que a Martorell han exprimit un cop més la generació de l’actual utilitari català.

_MG_9765

La quarta generació de l’Ibiza la coneixem sobradament, en Ferran Vital va poder provar l’Ibiza ACT FR i l’Ibiza Cupra, però ara arriba amb una sèrie d’innovacions que tot seguit repassem.

El que crida més l’atenció i el posa a nivell dels rivals és la pantalla tàctil integrada al taulell, de 6,5 polzades. Inclou connexió USB, Bluetooth, navegació i compatibilitat total amb telèfons mòbils intel·ligents. L’experiència amb iPhone (iOS 9) ha estat molt positiva, esdevenint clonat a la pantalla del cotxe. Podem activar qualsevol funció amb “siri”, el sistema de veu d’Apple. L’única queixa és que el sistema (això és cosa d’Apple) no entén el català, i els catalans tenim la mania de tenir ciutats, carrers, noms i cognoms catalans. Això pot fer que costi una mica l’entesa amb el vehicle en plena marxa, ja que segons què s’ha de pronunciar de forma estranya. En tot cas, sempre és bo portar la ruta planificada amb antelació. Deixant de banda aquest inconvenient, tot funciona com ho ha de fer i el temps de resposta és ràpid i eficaç, sense “lag”. El millor sistema multimèdia que Seat ha tingut. En el següent vídeo us el mostrem.

 

S’actualitza lleument l’estètica amb els Colour Pack. Tot i que en la nostra unitat no ho podem veure, hi ha l’opció de conjuntar llantes, retrovisor, reixetes de radiador i interior perquè l’Ibiza llueixi més fashion que mai, al més pur estil Fiat 500 o Mini Cooper. Els materials interiors també fan un pas endavant i confereixen una sensació de modernitat i confort, amb la pantalla tàctil com a cirereta del pastís.

_MG_9777

El nou Ibiza s’obre a una generació totalment nova de motors gasolina i dièsel, amb opcions que fins ara mai havien estat disponibles pel petit de Martorell.  Aquesta unitat amaga sota el capó el més potent dels nous EcoTSI. Tres cilindres, benzina i 110 CV. Eficient, potent i divertit. Homologa un consum de 4,4 litres cada 100 quilòmetres i emet 102 g/km de CO2. A més, l’encarregat d’entregar la potència és també nouvingut a la gamma, el canvi automàtic DSG de 7 velocitats, que com és habitual ens obria la porta a dos modes de conducció: D (drive) i S (sport). Un canvi d’aquestes característiques (juntament amb tot l’equipament tecnològic) aporten exclusivitat i serenor en un model que últimament i sent honests, no rebia el millor del grup al que pertany. Demostra que està preparat per llargs viatges si cal, tot i que la comoditat dels seients el delata quan portem hora i dos quarts al volant.

_MG_9778

El soroll al ralentí pot fer pensar que és un cotxe poc potent i de baixa gamma, però en conducció tranquil·la és molt còmode, gens sorollós o remorós. Sense vibracions i clixés típics de tri-cilíndrics. De fet, en conducció te’n oblides totalment que ho és. M’agradaria destacar el que succeeix quan es prem avall la palanca DSG i s’accelera. Amb el mode sport les marxes s’estiren i apareix un so celestial amanit amb la presencia del xiulet d’un turbo molt treballador. No és el primer cop que em quedo amb la boca oberta a l’hora d’estirar un tri-cilíndric. A vegades tant sols és una incorporació ràpida, però fer-ho amb un so tant d’esportiu posa de bon humor. El problema és que aquests cotxes disparen el consum quan se’ls estira, per tant, un cop feta la “gracieta” tornem al mode drive i reprenem la normalitat. L’Ibiza és comporta molt bé i s’acosta als seus germans més grans amb un motor encara més petit. Caldrà veure l’èxit del tri-cilíndric i si la gent el prefereix abans que els habituals TDI i TSI.

_MG_9763

La unitat equipa gairebé tot el que l’Ibiza pot equipar: el pack hivern (amb seients calefactats, seient del passatger regulable en altura i líquid parabrises calefactat), climatitzador automàtic, pack LED (llums diürnes i pilots posteriors) que l’estilitzen i modernitzen, sensors de pàrquing, càmera de visió posterior, SEAT sound system, paquet electrònic (retrovisors plegables, sensor de llums, coming & leaving home, sensor de pluja i retrovisor interior electrocromàtic), el Media System Plus (que ja hem mostrat), airbag de cortina i altres elements que ens mostren tot el que SEAT es capaç d’oferir actualment, que no és poc.

_MG_9746

El preu de venta al públic d’aquest Ibiza concret és de 20.730, molts dels que pugueu estar buscant un Ibiza ni contempleu arribar a aquestes xifres, però podeu personalitzar la vostra unitat 2015 a partir d’uns 10.000 euros.

La impressió que deixa l’Ibiza 2015 és molt bona. L’actualització és just el que li faltava i Seat ha respost correctament. Els elements d’última generació queden totalment integrats en un generació que cal recordar, porta al mercat des del 2008. Potser els fans de la marca esperàvem un re-disseny, però tot arribarà. 
Ferran Rosàs

Seat Ibiza 5p 1.0 TSI DSG Style

20.730
Seat Ibiza 5p 1.0 TSI DSG Style
7

MOTOR

7/10

    COMPORTAMENT

    7/10

      CONFORT

      7/10

        EQUIPAMENT

        9/10

          CONSUMS

          7/10

            DISSENY

            7/10

              M'agrada

              • - Sistema multimèdia
              • - Qualitat d'interiors
              • - Canvi DSG en un Ibiza

              Milloraria

              • - Disseny no renovat
              • - Comoditat en llargs trajectes