Els roadsters estan de moda. Vehicles petits, lleugers i amb motors poc contaminants que erogen potències moderades però que asseguren grans dosis de diversió al volant gràcies a la seva configuració tècnica i mecànica. Vehicles de culte, assumibles per les butxaques menys poderoses que no poden aspirar a comprar els grans esportius de Ferrari, McLaren o Aston Martin, però que no volen renunciar al plaer de la conducció més pura.

Lotus fou la primera marca que va apostar per cotxes lleugers, ràpids i divertits. De fet, Colin Chapman fou el gran introductor d’una nova filosofia basada en aquests pilars i que ara, a causa de les normes anticontaminants i les demandes d’una part significativa del mercat (que exigeix cotxes més purs, de la vella escola) viu una segona edat daurada. I és que el mercat ofereix models com el Mazda MX-5 (el rei del segment), però on cal sumar propostes interessants com el seu germà bessó Fiat/Abarth 127, el  Toyota S-FR o el futur Alpine A120.

honda-s200

S2000

Honda no és un fabricant novell en aquest segment. De fet, ja va comercialitzar dues generacions del S2000 a cavall del tombant de segle, i ara està preparant la tercera generació del seu roadster biplaça. Aquesta tercera generació del S2000, que utilitzarà plataforma i molts elements del Civic, serà una realitat a mitjans de 2017, segons informa la pròpia marca al web Autocar.

A diferència d’altres projectes, com el NSX, aquest S2000 no portarà motor central, sinó davanter, per bé que enviarà la seva potència a les rodes darreres. Tampoc utilitzarà tecnología híbrida, malgrat que aquest punt no està del tot descartat per futures actualitzacions del model.

honda s2000 2

El que sí sembla clar, i lliga amb el seu germà gran NSX, és el nou llenguatge emprat per la marca nipona en aquest roadster biplaça. El nou S2000 utilitzaria un motor 1.5 VTEC que erogaria una potència compresa en una forquilla entre els 150 i els 180 cavalls, associada a una caixa de canvis manual de sis velocitats.

Per més endavant, Honda es reservaria la possibilitat d’utilitzar el motor 2.o de més de 300cv que ja utilitza el Civic Type R, adaptant sempre el roadster a la potència rebuda. Aquest model més prestacional dependria sempre de l’evolució de l’Abarth 124, considerat per Honda la gran amenaça d’aquest segment.