El nou Ford Galaxy ha estat revelat durant el Saló de Nova York d’enguany i sortirà a la venda aquest estiu. Prenent com model l’estil del seu germà petit S-Max, el Galaxy de set places utilitza el nou llenguatge de disseny de Ford gràcies a una graella frontal prominent, marca de la casa, els ja icònics fars prims dels models de la casa estatunidenca.

ford-galaxy-2015-007

Dins de la cabina, Ford ha reemplaçat quadre d’instruments tradicionals del model antic per una nova pantalla digital de 10 polzades, que pot ser personalitzada al gust del consumidor. A més, l’espai de càrrega en pla del nou Galaxy ha estat millorat gràcies a un extra de 20 litres d’emmagatzematge i a uns compartiments de les portes també més grans que abans.

El nou Galaxy també compta amb una tercera fila de seients declinables que pot elevar-se des del terra del maleter “al toc d’un botó”, una cosa Ford assegura que és una primícia en el segment dels monovolums. A més, tant la segona i tercera fila de seients es pot plegar a través d’un botó de la consola central.

Els passatgers de la segona i tercera fila es beneficiaran de l’augment d’espai lliure que permet la nova Galaxy. L’habitacle creix fins uns gens menyspreables 40 mm a la tercera fila, i com a novetat cal destacar que totes les fileres de seients disposen de regulació de la temperatura a les seves butaques.

ford-galaxy-2015-005

Si el Seat Alhambra i Volkswagen Sharan, rivals de la nova Galaxy, es basen en plataformes dels segments C i D, el nou monovolum familiar de Ford pren la plataforma desenvolupada pel nou Mondeo, així com també algunes de les seves solucions mecàniques, com ara el sistema de suspensió paral·lelogram deformable al tren posterior que també utilitzen el S-Max i el Mondeo, i que segons afirma la pròpia Ford “proporciona una millor absorció d’impactes”. El conductor de la Galaxy també podrà escollir entre diversos modes de conducció (Normal, Confort o “Sport”), que regulen la duresa de les suspensions i la resposta dinàmica del conjunt.

També s’ha actualitzat les mesures de seguretat i assistència del nou Galaxy. La nova il·luminació frontal adaptativa n’és un exemple, com també ho són les ajudes d’aparcament o els sensors de trànsit que adverteixen als conductors dels obstacles al fer marxa enrere. A més, el Galaxy també compta amb el sistema d’informació i entreteniment de Ford “MyKey”.

ford-galaxy-2015-002
Pel que fa a l’ oferta mecànica i motoritzacions, cal destacar que la nova Galaxy disposarà dels populars motors de benzina 1.5 Ecoboost de 160cv i el 2.0 Ecoboost de 240cv. Pel que fa a les mecàniques dièsel es podrà escollir entre les motoritzacions 2.0 TDCI de 120, 150 i 180cv, i un 2.0 TDCI Bi-Turbo de 210 CV i parell màxim de 450 Nm. Segons el motor a equipar, es podrà associar una caixa manual de sis velocitats, un altre d’automàtica (també de sis velocitats) i una darrera opció anomenada “Powershift” de doble embragatge. El que no sabem encarà però és si es podrà adquirir la Galaxy amb tracció total (recordem que la plataforma del Mondeo permet equipar tracció integral), o estarà només disponible en tracció davantera.

ford-galaxy-2015-008