FCA ha conquerit Barcelona. El grup italoamericà ha estat capaç de tancar moltes operacions de compravenda a la capital catalana durant els dies que va durar el Saló de l’Automòbil 2015, i ho ha fet gràcies a una oferta amplia i de qualitat.

Fiat 500X, el gran triomfador

AL marca matriu del grup, la torinesa Fiat, és la marca del grup que més vendes va aconseguir tancar durant els dies del Saló, amb un total de més de 1.000 operacions signades, la meitat de les quals van ser corresponents al nou Fiat 500X, el nou buc insígnia de la casa del Piemont.

El 500X, en les seves versions Cross i 500X Lounge (corresponents a les ànimes més “crossover” o urbana del model) arribava a Barcelona ja com líder de vendes del seu segment, i a la capital catalana no va fer més que reafirmar el seu lideratge del segment. Sense cap mena de dubte, la possibilitat de comptar amb les versions de tracció davantera o total, el canvi automàtic de nou velocitats o el de doble embragatge de sis, l’eficient gamma de motors dièsel i benzina i la connectivitat del vehicle, sumat a interessants i competitius preus (que partien en els 13.000€) van animar a molts compradors a l’hora d’escollir l’icònic model italià com el seu vehicle de cara als propers anys.

2015-Fiat-500x-Specs

L’altre gran arma de Fiat a Barcelona va ser la presentació del nou 500L Urban Edition, una versió amb equipaments i característiques que el fan únic dins la gamma de la casa del Piemont. Estèticament, aquesta edició destaca per les motllures de color negre i cromada als laterals i els sostres pintats de color gris.

Altrament, Fiat també va portar a Barcelona les noves versions de la Fiat Doblò, una furgoneta pensada per professionals que també desitgen poder utilitzar la seva eina de treball com a vehicle familiar els caps de setmana, amb una estètica moderna i familiar.

Jeep es reivindica com el rei dels SUV

Jeep s’ha convertit en el braç armat més poderós del grup FCA. De fet, Jeep s’ha de reivindicar com la marca Premium del grup amb una vocació més “crossover”, fent prevaldre la història, llegenda i cultura que envolta l’icònic fabricant americà.

Jeep va presentar a Barcelona el seu nou Renegade Trailhawk, la versió més campera i crossover del SUV compacte de Jeep. El nou Trailhawk potencia l’aspecte tot-terreny del Renegade, gràcies a unes suspensions específiques, uns amortidors que permeten una major alçada lliure i exclusius para-xocs davanters i darrers que permeten uns millors angles d’atac.

Jeep_Renegade_Trailhawk_2014

Equipat amb el motor 2.0 Multijet de 170cv, tracció total i el nou canvi automàtic de nou velocitats, el Trailhawk es va presentar a Barcelona com la gran aposta de Jeep pel segment rural i muntanyenc europeu.

D’altre banda, Jeep també va portar el seu model estrella als Estats Units, el Grand Cheeroke, i les versions més urbanes del Renegade, que estan gaudint d0una gran acceptació al nostre mercat.

Alfa Romeo i Abarth, l’ànima esportiva del grup

Parlar de cotxes amb ADN italià és parlar de cotxes ràpids i passionals. Cotxes bells que facin somniar al públic de totes les edats. I FCA ho va aconseguir portant per primer cop a Espanya dos models que representen l’aposta del grup per vehicles diferents, especials, per gaudir de la conducció i transportar-nos les sensacions dels cotxes de competició als concessionaris. Parlem del nou Alfa Romeo 4c Spider i de l’Abarth 695 Biposto, presents per primer cop a l’estat espanyol al Saló de Barcelona.

Alfa_Romeo_4C_DM_2014_Spider_4

El 4c Spider és un esportiu de motor central, produït artesanalment (a mà) al centre Maserati de Mòdena. És l’esportiu descapotable més pura sang del mercat, extraordinàriament lleuger –no arriba als 1.000 quilos de pes- , gràcies a l’ús massiu de fibra de carboni (tota l’estructura del monocasc és d’aquest material ultralleuger) i molt capaç dinàmicament, gràcies a les seves dimensions i el seu esquema de suspensions.

L’altre gran joia exposada era el 695 Biposto, el 500 més radical mai fabricat, exposat per primer cop a Espanya. Aquest Abarth explosiu extreu 190cv d’un motor 1.4 per un pes de 997 quilos, convertint-lo en el cotxe amb millor relació pes potència (5’42 kg/cv) i acceleració del mercat. El 695 Biposto és un exercici sublim del departament de competició de la marca de l’escorpí per crear un autèntic cotxe de carreres utilitzable de forma diària, i recuperant la sentència de Carlo Abarth qui volia crear cotxes que complissin arreu: “els diumenges al circuit i el dilluns a l’oficina”, era la màxima del genial preparador austríac.

abarth-695-biposto-03

Per acabar, cal destacar que la casa del Biscione, la llombarda Alfa Romeo, va ser present també ala cita barcelonina amb la nova edició de la Giulietta Sprint i l’emotiva Giulietta Quadrifoglio Verde, que acompanyaven una versió especial del MiTo, el model d’accés de la casa milanesa.

Lancia encara viu

Tot i que de forma gairebé testimonial, Lancia va estar present al Saló de Barcelona amb el nou Ypsilon “30th Anniversary”, una nova sèrie del petit urbà italià. El nou Ypsilon continua essent un exercici de disseny i bon gust, elegant, fresc i atemporal, sempre a la primera fila de les noves modes europees de disseny.

Ferrari i Maserati enlluernen Barcelona

Les dues marques més potents del grup també van ser presents als Saló de Barcelona.- D’una banda, Maserati va ser present amb els seus models actuals : Quattroporte, Ghibli, Gran Turismo i Gran Cabrio (descapotable). Models elegants i esportius que simbolitzen el renéixer de la marca, que ben aviat presentarà el seu primer SUV, el Maserati Levante. De totes maneres, hom va trobar a faltar el “concept car” del nou Alfieri, que aviat entrarà en producció.

Per tancar, Ferrari va estar present, i de quina manera, al Saló, per alegria dels milers de “tifosi” que hi ha a la capital catalana. Els assistents van poder somniar veient de prop joies com el 458 Italia, el 488 GTB o la Berlinetta FF que van despertar els instints més carnals dels amants de la firma d’”Il Cavallino”.