Des del seu llançament, el model d’accés a la gamma SUV 4×4 de Subaru ha estat el més venut de la marca any rere any en el mercat espanyol, oferint el millor de la tecnologia del major fabricant de cotxes amb tracció a les 4 rodes del món en una mida compacte. Durant el passat Saló de Frankfurt, es van introduir algunes novetats, destacant la incorporació de la nova gamma de motors Euro6, un interior redissenyat i un notable augment de la qualitat de rodatge gràcies a la introducció de millores en l’amortiment, la direcció i el VDC que van contribuir a un major confort, estabilitat i un comportament encara més àgil.

16XV_EC_0520BP

Coincidint amb el començament d’enguany, Fuji Heavy Industries, ha aprofitat per afegir noves millores estètiques en el XV basant-se en la filosofia de disseny Protren, la finalitat és ressaltar el característic disseny de la XV potenciant els trets diferencials d’un autèntic Subaru, igual que succeeix a la resta de models de la gamma que porten diverses generacions al mercat.

Els canvis en el disseny exterior són: noves llandes d’aliatge de 17 polzades, òptiques, graella i para-xocs davanter redissenyats, noves òptiques del darrere amb llums de fre led, nou aleró posterior bicolor acabat en negre setinat. Nous tiradors d’obertura de les portes i una nova banda cromada que recorre la part inferior dels vidres laterals. A més apareix en la gamma de colors el nou Hyper Blue, color triat per a la presentació de la renovació estètica.

16XV_EC_0320PP

Respecte a l’interior, el XV 2016 incorpora un nou volant multifunció, de major qualitat i gruix que comparteix amb l’Outback, una nova motllura bitò en color gris mat i negre piano recorre al quadre de comandament combinant amb l’acabat del sistema d’àudio i els recolzabraços, nous entapissats tant en els guarnits de les portes com en els seients així com materials reforçats en les subjeccions laterals dels mateixos per augmentar la seva longevitat. A més, tant el volant com els seients, els reposabraços i com la palanca de canvis en les versions automàtiques, vénen rematats amb un cosit de fil de color taronja.

16XV_EC_0280BP

A la fi de 2015, també es van incorporar les següents millores en la gamma XV: un nou sistema d’entreteniment amb pantalla de 7 polzades tàctil, càmera de visió posterior i funció de reconeixement de veu millorades. Quadre d’instruments redissenyat amb fons blau i nova pantalla LCD a color, nous comandaments d’àudio del volant i ordinador de bord optimitzat amb accés des del panell central, connexions USB i auxiliar reubicades per a un millor accés, nous detalls cromats en els comandaments de climatització , sortides d’aire, quadre de comandament i recolzabraços. A més, es va incorporar una palanca de canvis redissenyada per a les versions amb canvi automàtic i una nova clau amb acabat de major qualitat destinada a les versions amb arrencada i accés intel·ligent.

16XV_EC_0560PP
La nova generació de motors dièsel Euro 6 incorporats en 2015 a la gamma XV, Forester i Outback, van modificar un 90% de les seves peces respecte als anteriors Euro 5. En el XV, la xifra de potència i parell màximes són de 147 cavalls i 350nm respectivament amb un lliurament de parell més progressiva entre les 1600 i les 2800 rpm. A més es van reduir les xifres d’emissions de CO2 en cicle combinat fins als 141grs (-7) i de consum mitjà fins a 5,4 litres (-0,2), uns resultats realment brillants per a un motor cotxe amb tracció integral permanent. A més, ofereix una notable millora del refinament general gràcies a la reducció dels nivells de vibracions i sonoritat deguda a l’ocupació d’un bloc open deck, injectors, turbo i pistons redissenyats i insonorització millorada.

16XV_EC_0160BP

Per la seva banda el motor 2.0 gasolina Euro 6 de 150 cavalls ofereix un nivell de consum i emissions en cicle combinat de 6,5 litres cada 100 quilòmetres (-0,5) i 151 grams de CO2 per quilòmetre (-9) respectivament. La caixa de canvis Lineartronic a la qual va associat de sèrie aquest motor, va ser també revisada el 2015 per oferir un millor compromís entre comoditat, prestacions i eficiència amb un lliurament de potència i funcionament suaus i lineals al llarg de tot el rang de revolucions.

Pel que fa al motor 1.6 gasolina de 114 cavalls de la versió d’accés a la gamma XV associat al canvi manual de 5 marxes, redueix les seves emissions de CO2 per quilòmetre fins als 141 grams (10 grams menys), mantenint el seu consum mitjà en cicle combinat en 6,5 litres cada 100 quilòmetres.