La quarta generació del Punto serà una realitat a les carreteres el proper 2017, segons apunta una informació del web OmniAuto.it. Aquesta quarta generació del Punto (un veterà utilitari del segment B aparegut l’any 1993 sota el llapis de Giorgetto Giugiaro) utilitzaria la plataforma del 500L per muntar una carrosseria de cinc portes (no hi hauria versió de tres portes) de 4’1o metres de llarg i no més d’un metre i mig d’amplada. Aquesta novetat és força important ja que descarta els rumors de l’aparició d’un 500 de cinc portes (que passaria del segment A al segment B) per substituir l’actual generació del Punto. Amb la continuïtat assegurada, el Punto se les seguirà veient al mercat europeu amb els rivals del seu segment (recordem que els darrers anys el Punto ha superat en vendesa Europa a competidors molt durs com el Clio, el Corsa, el 208, el Polo, l’Ibiza o el Fabia, entre d’altres).

Pel que fa al seu disseny, la quarta generació del Punto rebrà influències directes del nou llenguatge estètic encetat pel Tipo, amb un frontal pràcticament calcat al del seu germà gran. A més, el nou Punto seguirà utilitzant alguns motors que ja empra en l’actualitat, malgrat el canvi de plataforma. Així doncs, des d’Itàlia es dòna per fet la continuïtat el veterà motor de benzina 1.2 de 67 cavalls, així com el premiat dièsel 1.3 MultiJet de 95 cavalls. La novetat hauria de ser el motor de benzina TwinAir 0.9 de 105 cavalls, no disponible en l’actual generació del Punto (fins ara erogava 85cv). En principi, els motors anirien associats a una caixa de canvis manuals de cinc velocitats (ja que el cotxe està enfocat al mercat europeu, l’hàbitat natural del Punto), tot i que les versions més potents s’associarien a caixes automatitzades, i al compartir plataforma i molts elements mecànics amb el 500L, utilitzaria el sistema de tracció davantera.